ام پی فایل - مرجع خرید فایل های دانشجویی و دانش آموزی

جهت دانلود به سایت اصلی ارجاع داده میشوید

ام پی فایل - مرجع خرید فایل های دانشجویی و دانش آموزی

جهت دانلود به سایت اصلی ارجاع داده میشوید

طبقه بندی موضوعی
بررسی-اثر-کربوهیدرات-خوراکی-بر-درد-تهوع-و-استفراغ-بعد-از-عمل-جراحی-در-اطفال-6-تا-16-سال
بررسی اثر کربوهیدرات خوراکی بر درد، تهوع و استفراغ بعد از عمل جراحی در اطفال 6 تا 16 سال
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 55
حجم فایل: 319 کیلوبایت
 

بررسی اثر کربوهیدرات خوراکی بر درد، تهوع و استفراغ بعد از عمل جراحی در اطفال 6 تا 16 سال

 

تعداد صفحات : 55  صفحه 

 

چکیده

      امروزه گرایش به انجام اعمال جراحی الکتیو در کودکان روبه افزایش است. کودکان به دلیل بالاتر بودن متابولیسم پایه و نسبت بالای سطح بدن به وزن، به ناشتا بودن حساس هستند و  ناشتایی طولانی مدت در آنها علاوه بر احساس تشنگی، گرسنگی و Discomfort می­تواند با تخلیه ذخایر گلیکوژن باعث فعال شدن پاسخ­های آندوکرین و متابولیک در بدن و در نتیجه افزایش طول مدت بستری و تحلیل توده عضلانی بدن شود. در نتیجه توصیه­های پیشین مبنی بر ناشتایی طولانی مدت امروز طرفدار کمتری در بین متخصصان بیهوشی دارد و گایدلاین­های جدید توصیه به مصرف مایعات شفاف تا دو ساعت قبل از اینداکش می­نماید.

       مطالعه حاضر با هدف بررسی اثر مصرف کربوهیدرات خوراکی قبل از عمل بر میزان درد، تهوع، استفراغ پس از عمل و گرسنگی و تشنگی قبل از عمل در کوکان ترتیب داده شد.

در یک کارآزمایی بالینی دو سو کور، 60 کودک 6 تا 16 سال که کاندید عمل هرنیورافی اینگوینال بودند به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. معیارهای خروج از مطالعه عبارتند از مصرف مسکن­های غیر استروئیدی، بیماری ریفلاکس معده به مری، سابقه دیابت، مصرف داروهای ضد تهوع- استفراغ و Difficult intubation بودند. هر دو گروه از شب قبل از عمل ناشتا شدند. دو ساعت قبل از شروع  بیهوشی، گروه اول 5 سی­سی بر کیلوگرم از محلول 5/12 درصد محلول خوراکی گلوکز و گروه دوم به همان میزان آب خالص دریافت کردند. میزان تشنگی و گرسنگی قبل از عمل و همچنین میزان درد، تهوع و استفراغ پس از عمل، در ساعت­های دو، شش، دوازده و بیست و چهار ثبت شد. برای ثبت اسکور درد از Visual Analog Scale استفاده شد. 

       پس از آنالیز آماری، مشاهد شد که مصرف کربوهیدرات خوراکی قبل از عمل باعث کاهش احساس گرسنگی و تشنگی شده است. مصرف کربوهیدرات خوراکی بر میزان درد، میزان مخدر مصرفی، تهوع و استفراغ پس از عمل تاثیر نداشت. هیچ موردی از آسپیراسیون در هیچیک از گروه­ها مشاهده نشده است.

        با توجه یافته­های مطالعه حاضر و بی خطر بودن مصرف کربوهیدرات خوراکی 2 ساعت قبل از عمل از نظر ایجاد آسپیراسیون،  مصرف محلول کربوهیدرات خوراکی جهت کاهش احساس تشنگی و گرسنگی در بیمار توصیه می­شود.

فصل اول : مقدمه

فصل دوم : دانستنی های پژوهش

فصل سوم : روش پژوهش

فصل چهارم : نتایج پژوهش

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
  • ۲۷ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی