سیستم-پارکینگ-هوشمند-کنار-خیابانی-با-استفاده-از-ارتباطات-بین-خودرویی-تحت-موبایل
سیستم پارکینگ هوشمند کنار خیابانی با استفاده از ارتباطات بین خودرویی تحت موبایل
فرمت فایل دانلودی: .rar
فرمت فایل اصلی: Doc
تعداد صفحات: 110
حجم فایل: 6346 کیلوبایت

سیستم پارکینگ هوشمند کنار خیابانی با استفاده از ارتباطات بین خودرویی تحت موبایل
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 110 صفحه

چکیده
امروزه استفاده از ارتباطات بین خودرویی به عنوان یکی از فناوری ها در جهت افزایش امنیت و راحتی سفر در حوزه حمل و نقل و بسیاری از شرکت های خودروسازی مورد توجه قرار گرفته است . گونه ای از اتلاف وقت و انرژی که بخش عمده ای از ترافیک خیابانی را شامل می شود، مساله پارک خودروها می باشد. رشد روز افزون وسائط نقلیه عمومی و افزایش سریع خودروهای شخصی در کلانشهرها هر روز بیش از پیش وضعیت ترافیکی شهر را پیچیده و زندگی در آنها را مشکلتر می کند، بدلیل افزایش تعداد خودروها و ترافیک جاده ای، میزان فضای پارک خودرو هم کاهش پیدا کرده است. علت عمده آن هم، خطای اطلاعاتی است. راننده بعلت این که اطلاعات ضروری را دریافت نکرده و یا دیر دریافت می کند، نمی تواند عکس العمل مناسب را در قبال آن اتخاذ کند. اگر بتوان سطح اطلاعات راننده از محیط اطراف را گسترش داد، تحول شگرفی در ایمنی حمل و نقل و ترافیک بوجود می آید. این مهم از طریق مبادله اطلاعات با استفاده از تجهیزات خاصی میسر می گردد که اطلاعات را بسیار سریعتر به راننده می رساند و راننده عکس العمل مناسب را در زمان مناسب بروز می دهد. نیاز به سیستم های هوشمند کنترلی و راهبردی بیش از گذشته لازم و ضروری بوده و نیازی مبرم و اجتناب ناپذیر می باشد. شبکه های بین خودرویی، مبنای سیستم های نقلیه هوشمند هستند که به کنترل ترافیک، پیدا کردن فضای پارک و کاربردهای دیگر اختصاص یافته اند. در این پروژه تاثیر ارتباطات بین خودرویی در رابطه با پیدا کردن فضای پارک مناسب در خیابان، با استفاده از پیاده سازی عملی و تنها با استفاده از تلفن همراه مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین در راستای ارزیابی تاثیر فناوری ارتباطات بین خودرویی در جهت کاهش ترافیک خیابانی مدل پیاده سازی شده بر اساس قواعد نقشه گوگل در دنیای واقعی ارائه شده است. هدف از این پژوهش کاهش میزان ترافیک خیابان ها به منظور پیدا کردن جای پارک، در زمان های اوج ترافیک و کاهش انلاف وقت و انرژی می باشد که می توان خیلی راحت و تنها با استفاده از اینترت و گوشی تلفن همراه هوشمند، مکان مورد نظر جهت پارک خودرو در خیابان مورد نظر را جستجو کرد و همچنین آن مکان را جهت پارک خودرو رزرو نمود. این روش بصورت عملی پیاده سازی شده است. نرم افزار مربوطه برای تلفن های همراه هوشمند طراحی شده و به کاربران این امکان را می دهد تا بسیار ساده با برقراری ارتباط با مکان یاب جغرافیایی و پایگاه داده مربوطه تمامی اطلاعات در مورد جای پارک در خیابان مورد نظر خود را استخراج کنند. استفاده از این ارتباطات بین خودروها منجر می شود که راننده از اطلاعات کافی در مورد خیابان مقصد بهره مند باشد تا شاید فرصت کافی برای تعویض خیابان و پیدا کردن فضای خالی برای پارک خودروی خود را داشته باشد. نتایج ارزیابی های انجام شده نشان می دهد که تجهیز تنها ۵۰% از خودروها به این سیستم به میزان قابل توجهی از بار ترافیکی خیابان ها به منظور پیدا کردن جای پارک برای خودرو، می کاهد. کلمات کلیدی: ارتباطات بین خودرویی، نرم افزار تلفن همراه، تلفن های هوشمند، پارک خودرو، ITS

فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول (مقدمه)
۱-۱-پیش زمینه 2
۱-۲- بیان مساله 4
۱-۳-ساختار پایان نامه 10
فصل دوم (پیشینه پژوهشی مرتبط)
۲-۱-مقدمه 11
۲-۲-تعریف سیستم حمل و نقل هوشمند 12
۲-۲-۱-زیرساخت های ITS 13
۲-۲-۲-مهمترین اهداف و عملکردها از پیاده سازی ITS 14
۲-۲-۳-طبقه بندی انواع خدمات ITS 15
۲-۲-۴-تاثیرات بالقوه سیستم فناوری اطلاعات در رفتارهای سفری 16
۲-۲-۵-چگونگی عملکرد ITS 16
۲-۲-۵-۱-وظایف اجزای سیستم های حمل و نقل هوشمند 16
۲-۲-۶-فناوری های پیش نیاز در سیستم های حمل و نقل هوشمند 17
۲-۲-۷-جمع آوری اطلاعات 19
۲-۲-۸-پردازش اطلاعات 20
۲-۲-۸-۱-سیستم موقعیت یاب جهانیGPS 21
۲-۲-۸-۲-چگونگی کارکرد GPS 22
۲-۲-۸-۳-بعضی از کاربران اصلی GPS 23
۲-۲-۸-۴-استفاده از GPS تلفن همراه در کنترل ترافیک 24
۲-۲-۹-سامانه یکپارچه کنترل ترافیک SOTM 25
۲-۲-۱۰-مخابرات اطلاعات 26
۲-۲-۱۱-توزیع اطلاعات 27
۲-۲-۱۲-بهره برداری از اطلاعات 29
۲-۳-نگاهی به مساله پارکینگ در شهرهای بزرگ کشور 31
۲-۳-۱-کارهای انجام شده در رابطه با پارکینگ های هوشمند در ایران 33
۲-۳-۲-کارهای انجام شده در رابطه با پارکینگ های هوشمند در خارج از کشور 36
فصل سوم (پیاده سازی پروژه)
۳-۱-مقدمه 44
۳-۲-معماری سیستم 46
۳-۲-۱-بخش اول: سیستم پایه 47
۳-۲-۲-مختصات 49
۳-۲-۳-مسیر یابی 50
۳-۲-۴-ثبت و حذف پارک 51
۳-۲-۴-۱-دریافت اطلاعات 52
۳-۲-۴-۲-کنترلر تشخیص وضعیت حرکتی 52
۳-۲-۴-۲-الف-ورودی ها 53
۳-۲-۴-۲-ب-خروجی 58
۳-۲-۴-۲-ج-قوانین فازی 59
۳-۲-۴-۳-ارسال اطلاعات 64
۳-۲-۵-رزرو مکان پارک 64
۳-۲-۶-وضعیت نمایش 65
۳-۲-۷-وب سایت 66
۳-۲-۷-۱-پایگاه داده 67
۳-۳-نحوه کار برنامه 68
فصل چهارم (نتایج)
۴-۱-مقدمه 74
۴-۲-ارزیابی 74
۴-۲-۱-سناریو 75
۴-۲-۲-پارامترها 75
۴-۲-۳-متریکهای ارزیابی 75
۴-۲-۴-نتایج 76
فصل پنجم (نتیجه گیری)
۵-۱-مقدمه 82
۵-۲-برنامه طراحی شده 83
۵-۳-پیشنهاد 84
منابع فارسی 85
منابع انگلیسی 86
پیوست 88
Abstract 95

دانلود فایل