ارتباط تعهد تمرینی، برند وکیفیت خدمات با وفاداری به اماکن تندرستی شهر تهران
فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 144
ارتباط تعهد تمرینی، برند وکیفیت خدمات با وفاداری به اماکن تندرستی شهر تهران
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 144 صفحه
چکیده
هدف کلی از این پژوهش ارتباط بین کیفیت خدمات، تعهد تمرینی، برند و وفاداری به برند شرکت کنندگان در اماکن تندرستی شهر تهران می باشد. تحقیق حاضر از لحاظ زمان حال نگر است. همچنین این تحقیق به لحاظ هدف از نوع کاربردی بوده و از لحاظ روش تحقیق جزو تحقیقات توصیفی-پیمایشی بصورت همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش، کلیه استفاده کنندگان از اماکن سلامتی منطقه شمال شهر تهران می باشند. که به صورت مرتبط در یک سال گذشته در این اماکن مشغول به فعالیت بدنی بوده اند. در این تحقیق تعداد ۱۲۰ نفر به عنوان حجم نمونة استفاده شده است. برای اندازه گیری متغیرهای تحقیق از از پرسشنامه استاندارد ویلیامز (۲۰۱۰) استفاده شده است که دارای ۶۷سوال با مقیاس ۷ارزشی لیکرت می باشد که نظرهای پاسخ دهندگان را در ۴ مولفه ۱٫ کیفیت خدمات (کیفیت خدمات، مشارکت در برنامه های باشگاه ) ۲٫ وفاداری به برند ۳٫ تعهد تمرینی و ۴٫ برند (دلیل عضویت ، احساسات درباره آرم و لوگو، مشارکت در برنامه های باشگاه، سایر سوالات، تاثیر باشگاه، مدیریت باشگاه، تاثیر برنامه های باشگاه، موارد مربوط به باشگاه)، مورد سنجش قرار داده است و پاسخ هر سوال بر یک مقیاس هفت درجه ای از کاملا موافقم (۱) تا کاملا مخالفم (۷) مشخص می شود (۸۹/۰=α) جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی برای طبقه بندی یافته¬ها و برای آزمون فرضیه های تحقیق از آزمون کلموگروف اسمیرنوف جهت طبیعی بودن توزیع داده ها و آزمون اسپیرمن، یومن ویتنی و کروسکال والیس با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه ۱۸ به عمل آمد. براساس یافته های پژوهش ارتباط معنادار و مستقیمی بین کیفیت خدمات و تعهد تمرینی شرکت کنندگان در اماکن تندرستی شهر تهران(۰۰۲/۰=p ،۲۷۷/۰- =r). بین کیفیت خدمات و برند شرکت کنندگان در اماکن تندرستی شهر تهران(۰۰۱/۰=p ،۵۱۶/۰- =r)، یفیت خدمات و وفاداری به برند شرکت کنندگان در اماکن تندرستی شهر تهران(۰۰۱/۰=p ،۶۲۶/۰- =r) وجود دارد. همچنین ارتباط معنادار و مستقیمی بین تعهد تمرینی و برند شرکت کنندگان در اماکن تندرستی شهر تهران(۰۰۱/۰=p ،۵۰۷/۰- =r)، تعهد تمرینی و وفاداری به برند شرکت کنندگان در اماکن تندرستی شهر تهران(۰۰۱/۰=p ،۴۲۶/۰- =r) وجود دارد. همچنین بین برند و وفاداری به برند شرکت کنندگان در اماکن تندرستی شهر تهران (۰۰۱/۰=p ،۵۷۵/۰- =r) رابطه معنادار و مستقیمی وجود دارد. بین جنسیت شرکت کنندگان و وفاداری به برند تفاوت معنی¬داری وجود دارد (۰۴۸/۰ p=). بین وضعیت تاهل شرکت کنندگان و تعهد تمرینی تفاوت معنی¬داری وجود دارد (۰۲۹/۰ p=). که بین کیفیت خدمات (۰۴۵/۰=p و ۷۶۱/۹=x2) و برند (۰۳۸/۰=p و ۱۳۳/۱۰=x2) و سن شرکت¬کنندگان تفاوت معنی¬داری وجود دارد. که بین برند (۰۰۱/۰=p و ۷۵۹/۱۵=x2) ، وفاداری به برند (۰۲/۰=p و ۸۷۲/۹=x2) و تعهد عملی شرکت کنندگان با سابقه عضویت آنها تفاوت معنی¬داری وجود دارد. مى توان نتیجه گرفت ارتقا هریک از این مولفه ها و کیفیت خدمات موجب افزایش میزان تعهدتمرینی و وفادارى مشتریان به برند مى شود که این وفادارى مزایاى زیادى از جمله کاهش هزینه هاى جذب مشتریان جدید، کاهش حساسیت مشتریان به تغییرات و قیمت ها، افزایش موانع براى ورود رقباى جدید و رشد درآمد را در پى خواهد داشت. باشگاه های ورزشی دارنده برند باید تمرکزشان را فراتر از راهبردهاى بازاریابى، بر رضایت مشترى قرار دهند تا ارزش ویژه برند و برند و اعتماد را در بین مشتریان پرورش دهند. با این حال برای اثبات در این زمینه تحقیقات بیشتری برای حمایت از این فرض مورد نیاز است. واژه های کلیدی: کیفیت خدمات، تعهد تمرینی، برند،وفاداری به برند
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول :کلیات طرح
۱٫۱٫ مقدمه 3
۲٫۱٫ بیان مسئله 5
۳٫۱٫ اهمیت و ضرورت تحقیق 7
۴٫۱٫ اهداف تحقیق 9
۱٫۴٫۱٫ هدف کلی 9
۲٫۴٫۱٫ اهداف اختصاصی 9
۵٫۱٫ فرضیات تحقیق 9
۶٫۱٫ چهارچوب نظری تحقیق 10
۷٫۱٫ محدوده تحقیق 11
۸٫۱٫ تعاریف مفاهیم و واژگان اختصاصی تحقیق 11
فصل دوم :مبانی نظری و پیشینه تحقیق
۱٫۲٫ بازاریابی چیست؟ 13
۲٫۲٫ هدف بازاریابی 14
۳٫۲٫ اصول بازاریابی 14
۴٫۲٫ بازاریابی ورزشی 14
۵٫۲٫ اهمیت بازاریابی ورزشی 15
۶٫۲٫ تقسیمات بازاریابی ورزشی 16
۷٫۲٫ خدمت؛ تعریف و ویژگی ها 16
۸٫۲٫ تفاوت های اساسی بین کالا و خدمات 18
۹٫۲٫ آمیخته بازاریابی خدمات 18
۱۰٫۲٫ خصوصیات خدمات ورزشی و مفاهیم بازاریابی آن 19
۱۱٫۲٫ مفهوم کیفیت 20
۱۲٫۲٫ کیفیت خدمات و تعاریف آن 23
۱٫۱۲٫۲٫ پیامدهای کیفیت خدمات 24
۲٫۱۲٫۲٫ ضرورت توجه به کیفیت خدمات 27
۱۳٫۲٫ درک کیفیت خدمات در صنعت ورزش 29
۱۴٫۲٫ محصول ورزشی 31
۱۵٫۲٫ برند 33
۱۶٫۲٫ عوامل موثر بر ارزیابی نگرش مصرف کنندگان از توسعه برند 34
۱۷٫۲٫ شخصیت برند 36
۱۸٫۲٫ وفاداری به مشتری و برند 37
۱٫۱۸٫۲٫ وفاداری به مشتری 37
۱٫۱٫۱۸٫۲٫ مراحل وفاداری 39
۲٫۱۸٫۲٫ وفاداری به برند 40
۱۹٫۲٫ ابعاد وفاداری مشتری به برند 41
۲۰٫۲٫ مدل های سنجش برند 44
۱٫۲۰٫۲٫ مدل آکر 44
۲٫۲۰٫۲٫ مدل کلر 45
۳٫۲۰٫۲٫ مدل یو، دانتو و لی 48
۴٫۲۰٫۲٫ مدل چانلینگ، پینگ و هایزنگ 49
۵٫۲۰٫۲٫ مدل خط مبنا 51
۲۱٫۲٫ تعهد تمرینی 52
۱٫۲۱٫۲٫ عوامل موثر بر اهمیت تعهد تمرینی 55
۲٫۲۱٫۲٫ رضایتمندی از برند و تعهد مستمر 56
۳٫۲۱٫۲٫ تعهد عاطفی به برند و تمایل به خرید مجدد 56
۴٫۲۱٫۲٫ تعهد مستمر به برند و تمایل به خرید مجدد 57
۵٫۲۱٫۲٫ تعهد عاطفی به برند و تمایل به هواداری/ وفاداری 57
۲۲٫۲٫ ادبیات و پیشینه تحقیق 57
۱٫۲۲٫۲٫ تحقیقات انجام شده در داخل کشور 57
۲٫۲۲٫۲٫ تحقیقات انجام شده شده در خارج از کشور 60
۲۳٫۲٫ جمع بندی 66
فصل سوم :روش شناسی تحقیق
۱٫۳٫ روش تحقیق 69
۲٫۳٫ جامعه آماری 69
۳٫۳٫ نمونه و روش نمونه گیری 69
۴٫۳٫ ابزار جمع آوری تحقیق 69
۵٫۳٫ روایی پرسشنامه 70
۶٫۳٫ پایایی پرسشنامه 70
۷٫۳٫ شیوه تجزیه و تحلیل اطلاعات 71
فصل چهاره : تجزیه و تحلیل آماری یافته های تحقیق
۱٫۴٫ توصیف داده های جمعیت شناختی 74
۱٫۱٫۴٫ توزیع جامعه تحت بررسی بر حسب جنسیت 74
۲٫۱٫۴٫ توزیع جامعه تحت بررسی بر حسب تاهل 75
۳٫۱٫۴٫ توزیع جامعه تحت بررسی بر حسب سن 76
۴٫۱٫۴٫ توزیع جامعه تحت بررسی بر حسب تحصیلات 77
۵٫۱٫۴٫ توزیع جامعه تحت بررسی بر حسب نوع عضویت 78
۶٫۱٫۴٫توزیع جامعه تحت بررسی بر حسب سابقه 79
۷٫۱٫۴٫ توزیع جامعه تحت بررسی بر حسب دفعات استفاده از باشگاه 80
۸٫۱٫۴٫ توزیع جامعه تحت بررسی بر حسب تمرین در خارج از باشگاه 81
۲٫۴٫ آزمون نرمال بودن توزیع داده¬ها 83
۳٫۴٫ یافته¬ها در چارچوب فرضیه¬های صفر 844
فصل چهارم :تجزیه و تحلیل آماری
۱٫۵٫ کلیات تحقیق 93
۲٫۵٫ بحث و نتیجه گیری بر اساس یافته¬های پژوهش 97
۱٫۲٫۵٫ فرضیه اول پژوهش 97
۲٫۲٫۵٫ فرضیه دوم پژوهش 98
۳٫۲٫۵٫ فرضیه سوم پژوهش 100
۴٫۲٫۵٫ فرضیه چهارم پژوهش 102
۵٫۲٫۵٫ فرضیه پنجم پژوهش 104
۶٫۲٫۵٫ فرضیه ششم پژوهش 106
۷٫۲٫۵٫ فرضیه هفتم پژوهش 108
۳٫۵٫ نتیجه گیری کلی 111
۴٫۵٫ محدودیت¬های تحقیق 112
۱٫۴٫۵٫ محدودیت¬های قابل کنترل 112
۲٫۴٫۵٫ محدودیتهای غیرقابل کنترل 113
۵٫۵٫ پیشنهادهای پژوهش 113
۱٫۵٫۵٫ پیشنهادهای برخاسته از پژوهش 113
۲٫۵٫۵٫ پیشنهادهایی برای سایر محققین 115
پیوست¬ها 117
منابع 124
- ۳۸ نمایش