تحلیل طرح سباح با استفاده ازمدل SWOTدراستان آذربایجان غربی
فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 115
تحلیل طرح سباح با استفاده ازمدل SWOTدراستان آذربایجان غربی
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 115 صفحه
چکیده
شنا ,ورزشی است که افراد در هر سنی و در هر سطحی از توانایی می توانند در آن شرکت جسته و ضمن انجام تمرینات بدنی، بسیار نیز احساس لذت کنند. هدف از این تحقیق، تحلیل طرح سباح با استفاده از مدل SWOTدر استان آذربایجانغربی می باشد. پژوهش , از نوع توصیفی-پیمایشی و از لحاظ هدف,کاربردی است و اطلاعات به صورت میدانی جمع آوری شد. جامعه آماری شامل مربیان طرح (۱۳۵نفر) و کارشناسان نواحی و ادارات اموزش و پرورش استان آذر بایجان غربی (۳۲نفر) و جمعا ۱۶۷ نفر بودند.که به صورت تمام شمار انتخاب شدند. جهت جمع آوری اطلاعات از منابع کتابخانه ای ,اینترنتی خصوصاً مقالات، مصاحبهها واز پرسش نامه محقق ساخته ای بود, که روایی آن توسط اساتید دانشگاهی و مربیان منتخب تایید و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ ۷۹/۰ تعیین گردید. از میان پرسشنامه های توزیع شده ۱۶۱ مورد به محقق عودت داده شد. برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی (فریدمن) استفاده شد.. برای تحلیل موقعیت راهبردی از تحلیل SWOTبرای بررسی عوامل داخلی(قوت ها و ضعف ها) وخارجی (تهدیدات و فرصت ها) استفاده شد. باتوجه به نمرات نهایی ماتریس ارزیابی عوامل داخلی (۲٫۴۰) وارزیابی عوامل خارجی (۲٫۸۳) مشخص شد که جایگاه طرح سباح در استان آذربایجان غربی در منطقه WO(محافظه کارانه) قرار دارد. از این رو به جهت قرارگیری دراین ناحیه سازمان باید با بهره برداری از فرصت های موجود در محیط خارج بکوشد نقاط ضعف داخلی را بهبود بخشد.
واژه های کلیدی: طرح سباح , شنا , مدل SWOT
فهرست مطالب
فصل اول
۱-۱مقدمه 1
۱-۲تشریح موضوع وبیان مسئله 2
۱-۳اهمیت وضرورت تحقیق 4
۱-۴سوالات تحقیق 5
۱-۵تبیین متغیرهای تحقیق 5
۱-۶ اهداف تحقیق 5
۱-۶-۱هدف کلی 5
۱-۶-۲ اهداف جزئی 5
۱-۷تعریف واژه های اختصاصی تحقیق 6
۱-۷-۱تعاریف مفهومی 6
۱-۷-۲تعاریف عملیاتی 6
۱-۸چهارچوب فصول اتی 7
فصل دوم
۲-۱مقدمه 9
۲-۲برنامه ریزی 9
۲-۲-۱انواع برنامه ریزی 10
۲-۳ برنامه ریزی استراتژیک 11
۲-۳-۱تعاریف برنامه ریزی استراتژیک 11
۳-۳مزایای برنامه ریزی استراتژیک 13
۲-۴برخی از مدلهای ارائه شده برای سازمان¬های ورزشی 14
۲-۴-۱مدل اسلک 14
۲-۴-۲مدل کمسیون ورزش استرالیا 15
۲-۴-۳مدل اسکات چاپمن 18
۲-۴-۴مدل اوستر 20
۲-۴-۵مدل گود اشتاین و همکاران 20
۲-۴-۶مدل Spp 21
۲-۵مفهوم مدیریت استراتژیک 21
۲-۶تجزیه و تحلیل عوامل محیطی 23
۲-۶-۱مدلSWOT . 24
۲-۷تاریخچه آموزش شنا: 26
۲-۷-۱- آموزش شنا در دوران قدیم: 26
۲-۷-۲ آموزش شنا در ایران باستان: 29
۲-۷-۳ آموزش شنا در دوران جدید: 30
۲-۷-۴ آموزش شنا در ایران در دوران جدید : 31
۲-۸ شنا و تأثیر آن بر سلامت افراد: 33
۲-۸-۱ شنا و تأثیر آن بر سلامت جسمانی افراد: 33
۲-۸-۲ شنا و تأثیر آن بر سلامت روانی افراد: 34
۲-۹ برنامه آموزش رسمی شنا در مدارس برخی کشورها: 35
۲-۱۰ روش تدریس شنا: 37
۲-۱۱آموزش از طریق بازی: 39
۲-۷- شنا ورزشی مناسب برای کودکان : 40
۲-۱۲ استعدادیابی در شنا: 42
۲-۹- افراد در شنا : 45
۲-۱۳ شنا از دیدگاه دین مبین اسلام: 46
۱۴-۲معرفی استان اذربایجانغربی 47
۲-۱۵ ادبیات وپیشینه تحقیق : 47
۲-۱۵-۱ مرور تحقیقات انجام شده داخل کشور: 47
۲-۱۵-۲ مرور تحقیقات انجام شده خارج کشور: 50
۲-۱۵جمع بندی: 51
فصل سوم
۳-۱مقدمه 53
۳-۲روش تحقیق 53
۳-۳مراحل انجام پژوهش 53
۳-۴جامعه اماری ونمونه اماری 53
۳-۵قلمرومکانی وزمانی تحقیق 53
۳-۶روش های اماری واندازه گیری متغیرهای تحقیق 54
۳-۷روش های گرداوری اطلاعات وداده ها 54
۳-۸روش های تجزیه وتحلیل داده ها 54
۳-۸-۱ماتریس ارزیابی عوامل داخلی 54
۳-۸-۲ماتریس ارزیابی عوامل خارجی 55
۳-۸-۳تجزیه تحلیلSWOT 56
۳-۹محدودیتهای تحقیق 58
۳-۹-۱محدودیت های تحت کنترل 58
۳-۹-۲محدودیت های خارج کنترل 58
۳-۱۰خلاصه فصل 58
فصل چهارم
۴-۱مقدمه 60
۴-۲توصیف اطلاعات جمعیت شناختی 60
۴-۳تحلیل اماری داده های تحقیق 62
۴-۳-۱تحلیل ورتبه بندی بااستفاده از از ازمون فریدمن 62
۴-۳-۲تجزیه تحلیلSWOT درراستای تدوین راهبردها 65
۴-۴تجزیه و تحلیل داخلی و خارجی 68
۴-۵خلاصه فصل 70
فصل پنجم
۵-۱مقدمه 72
۵-۲نحوه شکل گیری سوالات تحقیق 72
۵-۳روش شناختی پژوهش 73
۵-۴ خلاصه نتایج حاصل ازپژوهش 73
بحث۴-۵ 74
۵-۶ نتیجه گیری 77
۵-۷پیشنهادات 78
۵-۷-۱پیشنهادات برگرفته از تحقیق 78
۵-۷-۲پیشنهادات پژوهشی 79
منابع وماخذ
الف: منابع فارسی 81
ب:منابع انگلیسی 88
- ۵۲ نمایش