مقایسه متغیرهای شناختی ـ انگیزشی دانشآموزان ورزشکار و غیرورزشکار دوره دوم متوسطه شهر تبریز 92-93
فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی:
تعداد صفحات: 112
مقایسه متغیرهای شناختی ـ انگیزشی دانشآموزان ورزشکار و غیرورزشکار دوره دوم متوسطه شهرستان تبریز (۹۳-۱۳۹۲)
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 112 صفحه
چکیده
هدف کلی پژوهش حاضر مقایسه متغیرهای شناختی ـ انگیزشی دانشآموزان ورزشکار و غیرورزشکار دوره متوسطه میباشد، که شامل متغیرهایی از قبیل اهداف پیشرفت، باورهای هوشی، ارزش تکلیف و تلاش مورد ارزیابی قرار گرفت.
جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشآموزان دوره متوسطه نواحی پنجگانه آموزش و پرورش شهرستان تبریز در سال تحصیلی ۱۳۹۳ – 1392 که تعداد آنها (۷۰۲۷۶ = N ) نفر میباشد. نمونه آماری بر اساس فرمول کوکران و بر حسب جنس، و گروه (ورزشکار۱۹۰نفر و غیر ورزشکار۱۹۰نفر) که از طریق نمونهگیری تصادفی طبقهای نسبتی انتخاب شدهاند (۳۸۰= n) نفر میباشد، ابزارسنجش این پژوهش۳ پرسشنامه استاندارد الف- اهداف پیشرفت، میدلتن و میگلی (۱۹۹۷) ب- باورهای هوشی و تلاش از پرسشنامه استاندارد دوپی رات و مارین (۲۰۰۵ج- ارزش تکلیف از پرسشنامه استاندارد پنتریچ و همکاران (۱۹۹۱) استفاده گردید. و ضریب پایایی کلی پرسشنامه ۸/۰=α میباشد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از بسته نرمافزار SPSS نسخه ۱۵، و بهرهگیری از آمار توصیفی، مثل درصد فراوانی، میانگین، جدول توزیع فراوانی، نمودار و آمار استنباطی T مقایسه میانگینهای دو گروه مستقل استفاده شد. و نتایج حاصل نشان داد که: دانشآموزان ورزشکار و غیرورزشکار در اهداف پیشرفت، باورهای هوشی، ارزش تکلیف و تلاش با یکدیگر تفاوت معنیداری دارند و اهداف پیشرفت،باورهای هوشی،ارزش تکلیف وتلاش دانشآموزان ورزشکار بیشتر از دانشآموزان غیرورزشکار است. دانشآموزان ورزشکار دختر و پسر در اهداف پیشرفت، باورهای هوشی، ارزش تکلیف و تلاش با یکدیگر تفاوت معنیداری ندارند.
کلید واژهها: اهداف پیشرفت، باورهای هوشی، تلاش، ارزش تکلیف و دانشآموزان ورزشکار و غیرورزشکار
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه 2
۱٫۱٫بیان مسأله 4
۲٫۱٫ اهمیت وضرورت مسأله 8
۳٫۱٫ اهداف تحقیق 9
۴٫۱٫ فرضیههای تحقیق 10
۵٫۱٫حدود تحقیق 11
۶٫۱٫تعاریف عملیاتی متغیرها و واژههای کلیدی 11
۱٫۶٫۱٫ اهداف پیشرفت 11
۱٫۱٫۶٫۱٫ اهداف تبحری 12
۲٫۱٫۶٫۱٫ اهداف رویکرد – عملکرد 12
۳٫۱٫۶٫۱٫ اهداف اجتناب – عملکرد 12
۲٫۶٫۱٫ باورهای هوشی 12
۱٫۲٫۶٫۱٫ باورهای هوشی افزایشی 13
۲٫۲٫۶٫۱٫ باورهای هوشی ذاتی 13
۳٫۶٫۱٫ تلاش 13
۴٫۶٫۱٫ ارزش تکلیف 14
۷٫۱٫روش تحقیق 14
۸٫۱٫ قلمرو تحقیق 14
۹٫۱٫ جامعه آماری و حجم نمونه 14
۱۰٫۱٫ محدودیت تحقیق 15
فصل دوم: مبانی نظری وپیشینه تحقیق
۱٫۲ . مبانی نظری تحقیق 18
۱٫۱٫۲٫ روانشناسی ورزشی و روند شکلگیری آن 18
۲٫۱٫۲٫ رویکرد شناختی – اجتماعی دوئک 20
۳٫۱٫۲٫ اهداف پیشرفت 21
۱٫۳٫۱٫۲٫ نظریههای مربوط به اهداف پیشرفت 23
۲٫۳٫۱٫۲٫ عوامل مؤثر بر اهداف پیشرفت 26
۴٫۱٫۲ باورهای هوشی 29
۱٫۴٫۱٫۲٫ شکل گیری باورهای هوشی 30
۲٫۴٫۱٫۲٫ عوامل مؤثر بر باورهای هوشی 33
۵٫۱٫۲٫ درگیری انگیزشی 33
۶٫۱٫۲ تعریف انگیزش و اهمیت آن در فعالیتهای ورزشی 35
۱٫۶٫۱٫۲٫ تعریف انگیزش 35
۲٫۶٫۱٫۲٫ انگیزش پیشرفت 36
۷٫۱٫۲٫ نظریه دست یابی به هدف برای افزایش انگیزه دانشآموزان در تربیت بدنی 36
۱٫۷٫۱٫۲٫وظیفهگرایی 38
۲٫۷٫۱٫۲٫ خودگرایی 39
۳٫۷٫۱٫۲٫ عوامل مؤثر بر فضای انگیزشی در تربیت بدنی 40
۸٫۱٫۲٫ نظریههای مربوط به عملکرد ورزشی 42
۲٫۸٫۱٫۲٫ نظریه افتراقی 42
۲٫۱٫۸٫۲٫ نظریه کارکردگرایی 42
۳٫۸٫۱٫۲٫ نظریه تعامل 43
۴٫۸٫۱٫۲٫ نظریه انتخاب عقلانی 44
۵٫۸٫۱٫۲ . نظریه رفتار برنامه ریزی شده 45
۲٫۲٫ پیشینة تجربی تحقیق 48
۱٫۲٫۲٫ تحقیقات خارجی 48
۲٫۲٫۲٫ تحقیقات داخلی 50
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
۱٫۳٫ روش تحقیق 55
۲٫۳٫جامعه آماری 55
۳٫۳٫ حجم نمونه و روش اندازهگیری 56
۴٫۳٫ ابزار جمع آوری اطلاعات 56
۵٫۳٫ روش تجزیه تحلیل داده ها 61
فصل چهارم: یافتهها
۱٫۴٫ بخش اول: اطلاعات توصیفی 64
۱٫۱٫۴٫ گروه 64
۲٫۱٫۴٫ جنسیت 65
۳٫۱٫۴٫ توزیع پراکندگی اهداف پیشرفت در دانشآموزان مورد مطالعه 66
۴٫۱٫۴٫ توزیع پراکندگی باورهای هوشی در دانشآموزان مورد مطالعه 67
۵٫۱٫۴٫ توزیع پراکندگی ارزش تکلیف در دانشآموزان مورد مطالعه 68
۶٫۱٫۴٫ توزیع پراکندگی نمرههای تلاش در دانشآموزان مورد مطالعه 69
۲٫۴٫ بخش دوم: اطلاعات استنباطی 70
فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری
۱٫۵٫ نتیجه گیری 79
۲٫۵٫ پیشنهادات 85
۱٫۲٫۵٫ پیشنهادات برخاسته از تحقیق 85
۲٫۲٫۵٫ پیشنهادات برای تحقیقات آتی 87
فهرست منابع 88
پیوستها 92
- ۵۵ نمایش