رابطه محیط مدرسه و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان رشته تربیت بدنی از دیدگاه دبیران تربیت بدنی استان کردست
رابطه محیط مدرسه و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان رشته تربیت بدنی از دیدگاه دبیران تربیت بدنی استان کردست
فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 90
رابطه محیط مدرسه و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان رشته تربیت بدنی از دیدگاه دبیران تربیت بدنی استان کردستان
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 90 صفحه
چکیده:
این تحقیق با هدف برسی رابطه بین محیط مدرسه و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان رشته تربیت بدنی از دیدگاه دبیران تربیت بدنی استان کردستان انجام شده است. این تحقیق کاربردی است و از نظر گردآوری اطلاعات از نوع توصیفی و به روش همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق کلیه دبیران تربیت بدنی شاغل در هنرستانهای تندرستی استان کردستان می باشد که تعداد آنها۱۱۰ نفر در شهرستانهای سنندج، مریوان، سقز، دهگلان، بیجار و قروه مشغول به ارائه خدمت هستند. روش نمونه گیری به صورت تمام شمار استفاده شده است. برای جمعآوری داده های پژوهش از پرسشنامه طراحی شده محیط مدرسه توسط جانسون و استیونس(۲۰۰۷) استفاده شد که ضریب پایایی آن توسط آلفای کرونباخ ۸۶۹/. محاسبه شد. با توجه به تحلیل داده های جمعآوری شده، نتایج زیر بدست آمده است. بین محیط مدرسه و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان رشته تربیت بدنی رابطه وجودندارد و فقط مولفههای نوآوری و همکاری ارتباط معناداری با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان رشته تربیت زبدنی داشتند. نتایج دیگر نشان داد که مقدار بتای مولفههای نوآوری و همکاری معنادار شده است. بنابراین فقط این دو مولفه می توانند پیشرفت تحصیلی دانشآموزان رشته تربیت بدنی را پیش بینی نمایند.
واژه های کلیدی: پیشرفت تحصیلی، دبیران تربیت بدنی، محیط مدرسه
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول – مقدمه و کلیات 1
۱-۱ مقدمه 2
۱-۲ بیان مسأله 3
۱-۳ اهمیت وضرورت تحقیق 4
۱-۴ اهداف تحقیق 5
۱-۵ فرضیه¬های تحقیق 6
۱-۶ پیش¬فرض تحقیق 6
۱-۷ محدوده تحقیق 6
۱-۸ تعاریف مفهومی متغیرها 7
فصل دوم – مبانی نظری و مرور پیشینه 8
۲-۱ مقدمه 9
۲-۲ آموزش و پرورش 9
۲-۳ مدرسه 12
۲-۴ فضا و تجهیزات مدرسه 14
۲-۵ محیط مدرسه 15
۲-۶ ویژگی کالبدی مدارس خلاق 18
۲-۷ پیشرفت تحصیلی 22
۲-۸ عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی 24
۲-۹ سنجش پیشرفت تحصیلی دانش¬آموزان 25
۲-۱۰ تربیت¬بدنی 26
۲-۱۱ اهداف تربیت¬بدنی و ورزش 27
۲-۱۱-۱ هدف تکامل جسمانی 27
۲-۱۱-۲ هدف تکامل عصبی عضلانی 28
۲-۱۱-۳ هدف تکامل شناختی 28
۲-۱۱-۴ هدف تکامل عاطفی (احساسی) 28
۲-۱۲ محیط ورزشی مدارس 29
۲-۱۳ مرور تحقیق 29
۲-۱۳-۱مرور تحقیقات داخلی 29
۲-۱۳-۲ مرور تحقیقات خارجی 33
۲-۱۴ جمع¬بندی پیشینه 35
فصل سوم -روش تحقیق 36
۳-۱ مقدمه 37
۳-۲ روش تحقیق 37
۳-۳ جامعه آماری 37
۳-۴روش،حجم و نحوه گزینش نمونه 37
۳-۵ تعاریف عملیاتی متغیرهای تحقیق 37
۳-۶ ابزار گردآوری داده¬ها 38
۳-۷ روایی و پایایی پرسش¬نامهها 39
۳-۸ روش جمع¬آوری داده¬ها 39
۳-۹ روش تجزیه و تحلیل دادهها 40
فصل چهارم – یافته-ها 41
۴-۱ مقدمه 42
۴-۲ آمارتوصیفی: بررسی متغیرهای جمعیت شناختی 43
۴-۳ بررسی متغیرهای تحقیق 47
۴-۴ بررسی مولفههای تحقیق 48
۴-۵ یافتههای تحلیل 48
۴-۵-۱ بررسی نرمال بودن داده¬ها 48
۴-۶ آزمون فرضیههای پژوهش 50
۴-۷ برازش مدل رگرسیونی 51
فصل پنجم – نتیجه گیری و پیشنهادات 53
۵-۱-مقدمه 54
۵-۲-خلاصه پژوهش 54
۵-۳ تفسیرنتایج حاصل از اطلاعات دموگرافیک نمونه پژوهش 55
۵-۴ تفسیرنتایج حاصل از آمار توصیفی متغیرهای پژوهش 56
۵-۵ یافته¬های مربوطه فرضیه¬های پژوهش 56
۵-۵-۱ یافته¬های¬ مربوط ¬به فرضیه اول پژوهش: 56
۵-۵-۲ یافته¬های مربوط به فرضیه دوم پژوهش 57
۵-۶ پیشنهادات 59
۵-۶-۱ پیشنهادات پژوهشی 59
۵-۶-۲ پیشنهادات کاربردی 59
۵-۷ محدودیتهای پژوهش 60
منابع 62
منابع داخلی: 62
منابع خارجی 66
پیوست-ها 68
پیوست۱: پرسشنامه محقق ساخته 69
پیوست۲: پرسشنامه محیط مدرسه جانسونس و استیونس(۲۰۰۷ 70
پیوست۳: پرسشنامه محیط مدرسه جانسون و استیونس(۲۰۰۷) 71
چکیده انگلیسی 72
- ۳۸ نمایش