ام پی فایل - مرجع خرید فایل های دانشجویی و دانش آموزی

جهت دانلود به سایت اصلی ارجاع داده میشوید

ام پی فایل - مرجع خرید فایل های دانشجویی و دانش آموزی

جهت دانلود به سایت اصلی ارجاع داده میشوید

رابطه-محیط-مدرسه-و-پیشرفت-تحصیلی-دانش‌آموزان-رشته-تربیت-بدنی-از-دیدگاه-دبیران-تربیت-بدنی-استان-کردست
رابطه محیط مدرسه و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان رشته تربیت بدنی از دیدگاه دبیران تربیت بدنی استان کردست
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 90


رابطه محیط مدرسه و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان رشته تربیت بدنی از دیدگاه دبیران تربیت بدنی استان کردستان
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 90 صفحه


چکیده:
این تحقیق با هدف برسی رابطه بین محیط مدرسه و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان رشته تربیت بدنی از دیدگاه دبیران تربیت بدنی استان کردستان انجام شده است. این تحقیق کاربردی است و از نظر گردآوری اطلاعات از نوع توصیفی و به روش همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق کلیه دبیران تربیت بدنی شاغل در هنرستان‌های تندرستی استان کردستان می باشد که تعداد آنها۱۱۰ نفر در شهرستان‌های سنندج، مریوان، سقز، دهگلان، بیجار و قروه مشغول به ارائه خدمت هستند. روش نمونه گیری به صورت تمام شمار استفاده شده است. برای جمع‌آوری داده های پژوهش از پرسش‌نامه طراحی شده محیط مدرسه توسط جانسون و استیونس(۲۰۰۷) استفاده شد که ضریب پایایی آن توسط آلفای کرونباخ ۸۶۹/. محاسبه شد. با توجه به تحلیل داده های جمع‌آوری شده، نتایج زیر بدست آمده است. بین محیط مدرسه و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان رشته تربیت بدنی رابطه وجودندارد و فقط مولفه‌های نوآوری و همکاری ارتباط معناداری با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان رشته تربیت زبدنی داشتند. نتایج دیگر نشان داد که مقدار بتای مولفه‌های نوآوری و همکاری معنادار شده است. بنابراین فقط این دو مولفه می توانند پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان رشته تربیت بدنی را پیش بینی نمایند.
واژه های کلیدی: پیشرفت تحصیلی، دبیران تربیت بدنی، محیط مدرسه


فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول – مقدمه و کلیات 1
۱-۱ مقدمه 2
۱-۲ بیان مسأله 3
۱-۳ اهمیت وضرورت تحقیق 4
۱-۴ اهداف تحقیق 5
۱-۵ فرضیه¬های تحقیق 6
۱-۶ پیش¬فرض تحقیق 6
۱-۷ محدوده تحقیق 6
۱-۸ تعاریف مفهومی متغیرها 7
فصل دوم – مبانی نظری و مرور پیشینه 8
۲-۱ مقدمه 9
۲-۲ آموزش و پرورش 9
۲-۳ مدرسه 12
۲-۴ فضا و تجهیزات مدرسه 14
۲-۵ محیط مدرسه 15
۲-۶ ویژگی کالبدی مدارس خلاق 18
۲-۷ پیشرفت تحصیلی 22
۲-۸ عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی 24
۲-۹ سنجش پیشرفت تحصیلی دانش¬آموزان 25
۲-۱۰ تربیت¬بدنی 26
۲-۱۱ اهداف تربیت¬بدنی و ورزش 27
۲-۱۱-۱ هدف تکامل جسمانی 27
۲-۱۱-۲ هدف تکامل عصبی عضلانی 28
۲-۱۱-۳ هدف تکامل شناختی 28
۲-۱۱-۴ هدف تکامل عاطفی (احساسی) 28
۲-۱۲ محیط ورزشی مدارس 29
۲-۱۳ مرور تحقیق 29
۲-۱۳-۱مرور تحقیقات داخلی 29
۲-۱۳-۲ مرور تحقیقات خارجی 33
۲-۱۴ جمع¬بندی پیشینه 35
فصل سوم -روش تحقیق 36
۳-۱ مقدمه 37
۳-۲ روش تحقیق 37
۳-۳ جامعه آماری 37
۳-۴روش،حجم و نحوه گزینش نمونه 37
۳-۵ تعاریف عملیاتی متغیرهای تحقیق 37
۳-۶ ابزار گردآوری داده¬ها 38
۳-۷ روایی و پایایی پرسش¬نامه‌ها 39
۳-۸ روش جمع¬آوری داده¬ها 39
۳-۹ روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 40
فصل چهارم – یافته-ها 41
۴-۱ مقدمه 42
۴-۲ آمارتوصیفی: بررسی متغیرهای جمعیت شناختی 43
۴-۳ بررسی متغیرهای تحقیق 47
۴-۴ بررسی مولفه‌های تحقیق 48
۴-۵ یافته‌های تحلیل 48
۴-۵-۱ بررسی نرمال بودن داده¬ها 48
۴-۶ آزمون فرضیه‌های پژوهش 50
۴-۷ برازش مدل رگرسیونی 51
فصل پنجم – نتیجه گیری و پیشنهادات 53
۵-۱-مقدمه 54
۵-۲-خلاصه پژوهش 54
۵-۳ تفسیرنتایج حاصل از اطلاعات دموگرافیک نمونه پژوهش 55
۵-۴ تفسیرنتایج حاصل از آمار توصیفی متغیرهای پژوهش 56
۵-۵ یافته¬های مربوطه فرضیه¬های پژوهش 56
۵-۵-۱ یافته¬های¬ مربوط ¬به فرضیه اول پژوهش: 56
۵-۵-۲ یافته¬های مربوط به فرضیه دوم پژوهش 57
۵-۶ پیشنهادات 59
۵-۶-۱ پیشنهادات پژوهشی 59
۵-۶-۲ پیشنهادات کاربردی 59
۵-۷ محدودیت‌های پژوهش 60
منابع 62
منابع داخلی: 62
منابع خارجی 66
پیوست-ها 68
پیوست۱: پرسشنامه محقق ساخته 69
پیوست۲: پرسش‌نامه محیط مدرسه جانسونس و استیونس(۲۰۰۷ 70
پیوست۳: پرسشنامه محیط مدرسه جانسون و استیونس(۲۰۰۷) 71
چکیده انگلیسی 72

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  • ۳۸ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی