ام پی فایل - مرجع خرید فایل های دانشجویی و دانش آموزی

جهت دانلود به سایت اصلی ارجاع داده میشوید

ام پی فایل - مرجع خرید فایل های دانشجویی و دانش آموزی

جهت دانلود به سایت اصلی ارجاع داده میشوید

رابطه-آمادگی-جسمانی-با-شاخص-توده-بدن-و-محیط-کمر-در-پسران-دانش-آموز-۸-تا-۱۰-ساله
رابطه آمادگی جسمانی با شاخص توده بدن و محیط کمر در پسران دانش آموز ۸ تا ۱۰ ساله
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 87


رابطه آمادگی جسمانی با شاخص توده بدن و محیط کمر در پسران دانش آموز ۸ تا ۱۰ ساله
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 87 صفحه

چکیده
هدف از این تحقیق بررسی رابطه آمادگی جسمانی با شاخص توده بدن و محیط کمر در پسران دانش‌آموز ۸ تا ۱۰ ساله شهر رشت بود. برای این منظور تعداد ۳۲۴ نفر از دانش آموزان با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای – تصادفی انتخاب و در تحقیق شرکت داده شدند. در ابتدا قد (۱۳/۷±36/138)، وزن (۸۷/۹±79/37)، شاخص توده بدن (71/3±50/19) و محیط کمر (08/9±22/67) آزمودنی‎ها اندازه-گیری و ثبت شد. سپس متغیرهای آمادگی جسمانی که شامل آزمون های استاندارد یک دقیقه دراز و نشست، پرش طول ایستاده و دوی ۴ در ۹ متر رفت‌وبرگشت بود، اجرا شد و نتایج ثبت و تجزیه‌وتحلیل شد. به دلیل نرمال نبودن توزیع داده¬ها برای بررسی همبستگی بین آزمودنی‌های تحقیق از آزمون همبستگی اسپیرمن استفاده شد (۰۵/۰P≤). نتایج مطالعه حاضر نشان داد بین رکورد دوی رفت‌ و برگشت ۴ در ۹ متر و WC دانش‌آموزان ارتباط مثبت و معنی‌داری برابر با ۳۵/۰، بین رکورد پرش طول و WC ارتباط منفی و معنی‌داری برابر با ۴۳/۰- و بین رکورد دراز و نشست و WC ارتباط منفی و معنی‌داری برابر با ۲۰/۰- وجود داشت که نشان می‌دهد نمرات عوامل منتخب آمادگی جسمانی با افزایش WC کاهش می‌یابند. همچنین بین رکورد دوی رفت‌وبرگشت ۴ در ۹ متر و BMI ارتباط مثبت و معنی‌داری برابر با ۳۵/۰، بین رکورد پرش طول و BMI ارتباط منفی و معنی‌داری برابر با ۳۸/۰-، بین رکورد یک دقیقه دراز و نشست و BMI ارتباط منفی و معنی‌داری برابر با ۱۸/۰-، بین آمادگی جسمانی و BMI ارتباط منفی و معنی‌داری برابر با ۱۵/۰ و بین آمادگی جسمانی و WC ارتباط منفی و معنی‌داری برابر با ۲۳/۰ وجود داشت. این نتایج نشان‌دهنده نیاز ضروری ارتقای آمادگی جسمانی در دانش آموزان می‌باشد.
واژه¬های کلیدی: محیط کمر، شاخص توده بدن، آمادگی جسمانی.



عنوان صفحه
چکیده .1
فصل اول: طرح تحقیق
۱-۱- مقدمه ..3
۱-۲- بیان مسئله ..4
۱-۳- اهمیت و ضرورت پژوهش ..6
۱-۴- اهداف پژوهش ..7
۱-۴-۱- هدف کلی ..7
۱-۴-۲- اهداف اختصاصی ..7
۱-۵- فرضیه‌های پژوهش ..8
۱-۶- پیش‌فرض‌های پژوهش ..8
۱-۷- محدودیت‌های پژوهش ..8
۱-۷-۱- محدودیت‌های قابل‌کنترل ..8
۱-۷-۲- محدودیتهای غیرقابل‌کنترل ..9
۱-۸- روش پژوهش .9
۱-۹- تعریف اصطلاحات و واژههای پژوهش .9
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
۲-۱- مقدمه 12
۲-۲- تعریف اضافه‌وزن و چاقی 12
۲-۳- تداوم اضافه‌وزن و چاقی از کودکی تا بزرگ‌سالی 12
۲-۴- چاقی دوران کودکی و پیامدهای تندرستی طولانی‌مدت 13
۲-۵- ارزیابی ترکیب بدنی در کودکان و نوجوانان 15
۲-۵-۱- تغییرات در ترکیب بدنی 15
۲-۵-۲- ارزیابی ترکیب بدنی 16
۲-۵-۳- شاخص توده بدن 16
۲-۵-۴- نسبت محیط کمر به لگن 20
۲-۵-۵- محیط کمر 21
۲-۶- علل چاقی 22
۲-۶-۱- رژیم غذایی 22
۲-۶-۲- فعالیت جسمانی 22
۲-۶-۳- عوامل مربوط به سوخت‌وساز ( عوامل متابولیکی) 23
۲-۷- اثرات عوامل محیطی روی گسترش چاقی دوران کودکی 23
۲-۸- عوامل رفتاری چاقی و اثرات محیطی 24
۲-۹- ضرورت تعدیل‌های محیطی برای ایجاد دگرگونی به‌سوی سبک زندگی فعال 25
۲-۱۰- نقش زمینه‌های محیطی مختلف 26
۲-۱۱- مروری بر مقالات گذشته 27
۲-۱۲- جمع بندی 32
فصل سوم: روش تحقیق
۳-۱- مقدمه 34
۳-۲- روش پژوهش 34
۳-۳- جامعه آماری و نحوه گزینش نمونه‌ها 34
۳-۴- روش انجام پژوهش و نحوه گردآوری اطلاعات 34
۳-۴-۱- مرحله اول؛ ثبت‌نام و آماده سازی آزمودنی 34
۳-۴-۲- مرحله دوم – اندازه‌گیری متغیرهای پژوهش 35
۳-۴-۲-۱- اندازه‌گیری قد 35
۳-۴-۲-۲- اندازه‌گیری وزن 36
۳-۴-۲-۳- اندازهگیری محیط کمر 37
۳-۴-۲-۴- آزمون دراز و نشست با زانوی خمیده 37
۳-۴-۲-۵- آزمون پرش طول 38
۳-۴-۲-۶- آزمون دوی رفت و برگشت 38
۳-۵- ابزار اندازه¬گیری 39
۳-۵-۱-کرونومتر دیجیتال: با دقت دهم ثانیه، ساخت چین، برای زمان کنترل نبض در آزمون توان هوازی۴۰
۳-۵-۲-متر نواری پلاستیکی: با دقت میلی‌متر، برای اندازه¬گیری طول و محیط قسمت‌های مختلف بدن 39
۳-۵-۳- ترازوی اندازه‌گیری: ساخت آلمان برای اندازه¬گیری وزن آزمودنی 39
۳-۶- روش‌های آماری 39
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱٫ مقدمه 42
۴-۲٫ تجزیه و تحلیل توصیفی دادهها 41
۴-۳٫ بررسی طبیعی بودن توزیع دادهها 42
۴-۴٫ آزمون فرضیه¬های پژوهش 43
فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری
۵-۱ مقدمه 52
۵-۲ خلاصه پژوهش 53
۵-۳ خلاصه نتایج پژوهش 53
۵-۴- بحث و بررسی 54
۵-۵ جمع‌بندی 58
۵-۶ پیشنهادهای پژوهشی 59
۵-۷ پیشنهادهای کاربردی 59
منابع و مأخذ 60
پیوستها 70

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  • ۴۴ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی