ام پی فایل - مرجع خرید فایل های دانشجویی و دانش آموزی

جهت دانلود به سایت اصلی ارجاع داده میشوید

ام پی فایل - مرجع خرید فایل های دانشجویی و دانش آموزی

جهت دانلود به سایت اصلی ارجاع داده میشوید

پایان-نامه-تأثیر-بصری-رنگ-بر-عنوان-بندی-فیلم
پایان نامه تأثیر بصری رنگ بر عنوان بندی فیلم
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 155


پایان نامه تأثیر بصری رنگ بر عنوان بندی فیلم
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 155 صفحه

چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی رنگ در عنوان بندی فیلم به نگارش در آمده است. آنچه در این پروژه مشاهده می شود گزیده ای ا ز -مطالب جمع آوری شده در باب صنعت سینما، روان شناسی رنگ، معانی رنگ ها و عنوان بندی فیلم است. در این پروژه سعی بر آن است که با توضیح مختصر و کوتاه مخاطب را با آنچه پیش رو دارد آشنا کند. رنگ زبان جهانی است، باعث تحریک احساسات در انسان می شود و موجب شکل گیری فرهنگ ما است، دارای بُعد انسانی است که فضاهای خاصّی در پیرامون انسان پدید می آورد. رنگ در جای جای زندگی و طبیعت اطراف انسان موجود است.
عنوان بندی در ایران از تعاریف گوناگونی برخوردار است: معرفی نامه ی فیلم؛ سر فصل فیلم؛ قاب فیلم و….
عنوان بندی فیلم همان کارکرد بسته بندی و یا جلد کتاب را دارد که با مراجعه به آن می توان به محتوای کلّی آن دست یافت. این پژوهش به روش توصیفی پیمایشی انجام شده است. جامعه¬ی آماری در این پژوهش ساکنین شهر اصفهان و تبریز می باشند. از هر شهر۲۰۰ نفر به روش تصادفی ساده انتخاب شدند و پرسشنامه در اختیار آنها قرار گرفت. ابزار این پژوهش پرسشنامه ای است که توسّط محقّق تهیّه و تنظیم شده است. روایی آن از طریق روایی صوری مورد تأیید اساتید قرار گرفت و پایایی آن از روش ضریب آلفای کرونباخ۹/۰ به دست آمده است.
کلید واژه: رنگ، مخاطب، روان شناسی رنگ، عنوان بندی، ژانر.


فهرست مطالب
عنوان
چکیده
فصل اول : کلیات تحقیق
۱- ۱ تعریف مسئله 3
۱-۲ ضرورت و اهمیّت تحقیق 3
۱-۳ سؤالات تحقیق 3
۱-۳ سؤالات تحقیق 3
۱-۴ فرضیّات تحقیق 3
۱-۵ اهداف اصلی و فرعی 4
۱-۶ روش جمع آوری اطّلاعات 4
۱-۷ کاربرد تحقیق 4
۱-۸ پیشینه تحقیق 5
۱-۹چگونگی انجام پروژه عملی 6
۱-۱۰روش تحقیق 6
فصل دوم : نور و رنگ
۲-۱ تعریف نور 9
۲-۲ تعریف رنگ 10
۲-۳ پیشینه رنگ 11
۲-۴ رابطه نور و رنگ 13
۲-۵ تأثیرات نور 14
۲-۶ ارزش رنگی 15
۲-۷ رنگ‌های هماهنگ 15
۲- ۸ دمای رنگ 16
۲-۹ بافت 16
۲-۱۰ کُمپوزیسیون رنگ 17
۲-۱۱ زمینه و رنگ‌های روی زمینه 17
۲-۱۲ رابطه رنگ و فرم (شکل) 18
۲-۱۳ وسایل تأکید فرم (مزاج رنگ) 18
۲-۱۴ رنگ‌های تأثیرگذار و رنگ‌های تأثیرپذیر 19
۲-۱۵ اثر فضای رنگ ها 20
۲-۱۶ جلوه‌های فضای رنگ‌ها 20
۲-۱۷ رنگ کاهشی، افزایشی 21
۲-۱۸ ریتم رنگ 21
۲-۱۹ روان‌شناسی رنگ 22
۲-۱۹-۱ تعریف روان‌شناسی 22
۲-۲۰رنگ از دیدگاه روان شناسی 22
۲-۲۰-۱ معانی رنگ‌ها 22
۲-۲۰-۲ سمبولیسم رنگ 27
۲-۲۱ احساس نور از نظر روان شنا سی فیزیولوژیک 28
۲-۲۲ احساس و ادراک 28
۲-۲۳ آمادگی ذهنی 30
۲-۲۴تلقین 30
۲-۲۵خطای بینایی، حرکتی، خطا های بصری، توهم ها 30
فصل سوم : مخاطب شناسی
۳-۱ مخاطب شناسی 33
۳- ۲ تعریف مخاطب 33
۳-۲-۱ دلایل مختلف مخاطب بودن 33
۳-۳دسته بندی مخاطب 34
۳-۳-۱ دسته بندی مخاطبین بر مبنای ویژگی های جمعیت شناسی 34
۳-۳-۲ دسته بندی مخاطبان برحسب باورها 34
۳-۳-۳ دسته بندی مخاطب بر اساس نگرش¬ها 34
۳-۳-۴ دسته بندی مخاطب بر اساس دسترسی 34
۳-۳-۵ دسته بندی مخاطبین بر اساس رفتار 35
۳-۳-۶ دسته بندی مخاطبین بر اساس توصیف و استفاده از رسانه ها 35
۳-۴ عوامل مربوط به مخاطب 35
۳-۴-۱مسایل و مشکلات اجتماعی مخاطبین 36
۳-۴-۲ تفاوت های فردی 36
۳-۴-۳ شخصیّت 36
۳-۴-۴ جنس 37
۳-۴-۵ گروه سنّی 37
۳-۴-۶ شیوه زندگی 37
۳-۴-۷ قومیّت 38
۳-۴-۸ تحصیلات 38
۳-۴-۹ سلیقه 38
۳-۴-۱۰ اهمیّت شناخت مخاطبان 38
۳-۵ دلایل انتخاب رنگ از نظر مخاطب در علم روانشناسی 39
۳-۵-۱ خاکستری 39
۳-۵-۲ آبی 39
۳-۵- ۳ سبز 39
۳-۵-۴ قرمز 39
۳-۵-۵ زرد 39
۳-۵-۶ بنفش 40
۳-۵-۷ قهوه ای 40
۳-۵-۸ سیاه 40
۳- ۶ تأثیرات روانی رنگ بر خصوصیّات شخصی و روحی افراد 41
۳-۶-۱ اثر روانی رنگ در سالمندان 42
۳-۶-۲ اثر روانی رنگ در کودکان 42
۳-۷ جلب مخاطب از طریق رنگ 43
فصل چهارم: عنوان بندی
۴-۱ تعریف عنوان بندی (تیتراژ) 45
۴-۲ تعریف عنوان بندی از نظر اساتید 45
۴-۳ لزوم طراحی عنوان بندی برای فیلم 47
۴-۴ تاریخچه عنوان‌بندی در جهان 48
۴-۵ انواع عنوان‌بندی 49
۴-۵-۱ عنوان‌بندی آغازین 50
۴-۵-۲ عنوان‌بندی پایانی 51
۴-۵-۳ عنوان‌های اعتباری 51
۴-۵-۴ تفاوت های عنوان‌بندی آغازین و پایانی 52
۴- ۶ دسته بندی عنوان‌بندی 53
۴-۷ نکاتی که از نظر مرتضی ممیز برای ساخت عنوان بندی خوب لازم است: 54
۴-۸ انواع تکنیک‌ های ساخت عنوان بندی 54
۴-۹ کمپوزیسیون مطلوب 56
۴-۱۰ ژانر 57
۴-۱۰-۱ تعریف ژانر‏ 57
۴-۱۰-۲ انواع ژانر 57
۴- ۱۱ کاربرد ژانر در بحث تولید فیلم 60
۴-۱۱-۱ تحولات ژانرها 61
۴-۱۱-۲ پیدایش‏ژانرها 62
۴-۱۱-۳ کارکرد ژانرها در تحلیل فیلم 63
۴-۱۲ ویژگی های یک عنوان‌بندی خوب 65
۴- ۱۲-۱ عنوان بندی خوب و مناسب 65
۴-۱۲- ۲خلاقیّت 67
۴-۱۲-۳ فضاسازی 67
۴-۱۲-۴ اتّصال عنوان‌بندی به فیلم 67
۴-۱۲-۵ تناسب نوع حروف با فضای فیلم 68
۴-۱۲-۶ هماهنگی عنوان‌بندی آغازین و پایانی 68
۴-۱۲-۷ زمان بندی عنوان‌بندی 69
۴- ۱۳ افراد مشهور در زمینه‌ی عنوان بندی 70
۴-۱۳-۱ سائول باس 70
۴-۱۳-۲ سبک کاری 72
۴-۱۳-۳ فهرست فیلم هایی که سائول باس برای آنها عنوان‌بندی طراحی کرد 73
۴پ۱۳-۴ تحلیل عنوان‌بندی فیلم "سرگیجه" اثر سائول باس 76
۴-۱۴ ویژگی آثار سائول باس 79
۴-۱۵ تاریخچه‌ی عنوان بندی در ایران 80
۴-۱۶ افراد مشهور در ساخت عنوان¬بندی دهه¬های ۴۰-۶۰ 82
۴-۱۶-۱ طراحان عنوان بندی در ایران 83
۴-۱۸آمار 101
نمونه پرسشنامه 102
نتیجه گیری آخر 114
منابع و مآخذ 122
شرح کار عملی 122

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  • ۴۹ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی