ام پی فایل - مرجع خرید فایل های دانشجویی و دانش آموزی

جهت دانلود به سایت اصلی ارجاع داده میشوید

ام پی فایل - مرجع خرید فایل های دانشجویی و دانش آموزی

جهت دانلود به سایت اصلی ارجاع داده میشوید

پایان-نامه-مطالعه-تطبیقی-عنصر-نور-در-هاله-مقدس-و-نگارگری-مانویان-و-هنر-اسلامی
پایان نامه مطالعه تطبیقی عنصر نور در هاله مقدس و نگارگری مانویان و هنر اسلامی
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 144


پایان نامه مطالعه تطبیقی عنصر نور در هاله مقدس و نگارگری مانویان و هنر اسلامی
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 144 صفحه

فهرست مطالب
فصل اول- کلیات طرح
مقدمه 1
۱-۱- بیان مسئله 3
۱-۲ هدفهای تحقیق 4
۱-۳ اهمیت موضوع تحقیق و انگیزش انتخاب آن 5
۱-۴ سوالات یا فرضیه‌های تحقیق 5
۱-۵ تعاریف عملیاتی متغیرها و واژه های کلیدی 8
۱-۶ روش تحقیق 8
۱-۶-۱ تحقیق تاریخی 8
۱-۶-۲ تحقیق توصیفی 9
۱-۶-۳ تحقیق تطبیقی 9
۱-۷ قلمرو تحقیق 9
فصل دوم- مطالعات نظری
۲-۱ پیشینه پژوهش 11
فصل سوم –روش‌شناسائی تحقیق (متدولوژی)
۳-۱ روش تحقیق 14
۳-۲ ابزار جمعآوری اطلاعات 14
۳-۳ روش تجزیه و تحلیل دادهها 14
فصل چهارم- تجزیه وتحلیل یافتههای تحقیق
بخش اول 17
مقدمه 18
۴-۱معرفی کارکردهای نور 21
۴-۱-۱ تعریف نور 21
۴-۱-۲ نور از نظر علمی 21
۴-۱-۳ اهمیت مبحث نور 23
۴-۱-۴ نور در قرآن و حدیث 23
۴-۱-۵ قداست نور 24
۴-۱-۶ خداوند، نورالانوار 25
۴-۱-۷ حقیقت محمدیه 26
۴-۱-۸ نور و وجود 27
۴-۱-۹ نور و زیبایی 28
۴-۱-۱۰ نور، نماد وجود است و ظلمت، نماد عدم 29
۴-۱-۱۱ نور و جمال انسانی 31
۴-۱-۱۲ هنر نسبت کامل انسان با خداوند و حقیقت 32
بخش دوم 33
۴-۲-۱ نور و سیر به باطن 34
۴-۲-۲ توحید 36
۴-۲-۳ نور عرفان و هنر اسلامی 37
۴-۲-۴ نور و رنگ در هنر اسلامی 41
۴-۲-۵ جایگاه نور در فرهنگ ایرانی و هنرهای اسلامی 43
۴-۲-۶ آداب معنوی و سمبلیسم در هنر اسلامی 45
۴-۲-۷ رنگ و نور و طریقت تعلیم نقاشی در عصر اسلامی 51
۴-۲-۸ جهان رنگ‌ها و انسان 54
۴-۲-۹ مفهوم فضا در نگارگری ایرانی 61
۴-۲-۱۰ اهمیت فضای خالی در هنر اسلامی 66
۴-۲-۱۱ انسان نورانی در نگارگری ایرانی 69
۴-۲-۱۲ تجلی و تجسم نور در نگارگری ایران 72
بخش سوم 78
۴-۳-۱شهابالدین سهروردی 79
۴-۳-۲ نجم‌الدین کبرا 80
۴-۳-۳ علاءالدوله سمنانی 83
۴-۳-۴ شیخ محمد لاهیجی 86
بخش چهارم 88
مقدمه 89
۴-۴-۱ آئین مانی 91
۴-۴-۲ گسترس مانویت 95
۴-۴-۳ مانی و باور فلسفی 98
۴-۴-۴ نگارگری مانوی 99
۴-۴-۵ سغد پیش از اسلام (قرنهای۷ و ۸میلادی) 107
۴-۴-۶ رابطه‌ی نور ورنگ طلایی در هنر مانوی 111
۴-۴-۷ کاربرد رنگ طلایی در ایران باستان 112
۴-۴-۸ مفهوم نور در آرا مانوی 112
۴-۴-۹ رنگ در آثار مانویان 113
۴-۴-۱۰ تجلی نور و رنگ طلایی در آثار مانوی 114
فصل پنجم- نتیجهگیری
۵-۱ نتیجهگیری 126
منابع 127


دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  • ۴۵ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی