پایان نامه تحلیل محتوای برنامه های تبلیغاتی تلویزیونی در برنامه های راهنمایی و رانندگی
فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 98
پایان نامه تحلیل محتوای برنامه های تبلیغاتی تلویزیونیدر برنامه های راهنمایی و رانندگی
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 98 صفحه
چکیده
هدف کلی پژوهش حاضر بررسی برنامه های تبلیغات تلویزیونی پلیس راهنمایی و رانندگی (سری برنامه های سیا ساکتی) با توجه به مولفه های شهروندیو احترام به قانون بوده است. روش پژوهش حاضر نیز روش تحلیل محتوا می باشد. جامعه آماری نیز عبارت است از تمامی برنامه های تبلیغات تلویزیونی پلیس راهنمایی و رانندگی که از طریق شبکه های سراسری تلویزیون جمهوری اسلامی ایران پخش شده اند. در پژوهش حاضر تعداد ۱۰۰ پویانمایی از برنامه های پخش شده سیاساکتی در سال های ۱۳۷۹ لغایت ۱۳۸۹ به عنوان نمونه پژوهشی مد نظر قرار گرفته اند. ابزار گردآوری داده ها بر اساس مطالعات نظری پژوهش درباره میزان توجه به حقوق شهروندی و احترام به قانون تنظیم شده است. در پژوهش حاضر از روش تحلیلی توصیفی بهره برده ایم در واقع به منظور تحلیل داده های حاصل از چک لیست تحلیل مولفه های حقوق شهروندی و احترام به قانون از روش های آمار توصیفی در قالب درصدها، جداول و نمودارها بهره برده شده است. بر اساس یافته های پژوهش حاضر بیشترین فراوانی پیام های مرتبط با حقوق شهروندی با توجه به امنیت فردی سرعت غیرمجاز بوده است. همچنین، بیشترین فراوانی پیام های مرتبط با حقوق شهروندی با توجه به امنیت اجتماعی به سرعت غیرمجاز تعلق داشته است. از سوی دیگر بیشترین فراوانی پیام های مرتبط با حقوق شهروندی با توجه به مسئولیت های فردی مربوط به شهروند قانونمند تعلق داشته است. همچنین بیشترین فراوانی پیام های مرتبط با حقوق شهروندی با توجه به مسئولیت های اجتماعی مربوط به سرعت غیرمجاز تعلق دارد. از سوی دیگر بیشترین فراوانی مربوط به رعایت احترام از سوی رانندگان وسایط نقلیه به سرعت غیرمجاز تعلق داشته است و بیشترین فراوانی مربوط به احترام به قانون مربوط به شهروند قانونمند بوده است.
واژگان کلیدی، تبلیغات تلویزیونی؛ پلیس راهنمایی و رانندگی؛ سری برنامه های سیا ساکتی؛ شهروندی؛ احترام به قانون
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول کلیات پژوهش 1
۱ – 1- مقدمه 2
۱ – 2- بیان مسئله 3
۱ – 3- ضرورت واهمیت پژوهش 7
۱ – 4 – اهداف پژوهش 9
۱ –5 – سوال های پژوهش 9
۱ –6 – تعاریف متغیرهای پژوهش 10
۱-۶-۱ تعاریف مفهومی 10
۱-۶-۲ – تعاریف عملیاتی 10
فصل دوم ادبیات نظری وپیشینه پژوهش 11
۲ -۱- مقدمه 12
۲ – 2 – اهمیت رسانه 13
۲ – 3- آموزش دررسانه 14
۲ – 4- تلویزیون ونقش آ ن درافکارعمومی 15
۲ – 5 – پلیس وامنیت 16
۲ -۶- بخش اول،ادبیات نظری پژوهش 17
۲-۶-۱- نظریههای اثرات رسانهها 17
۲ -۶- ۱ –1- رسانه وتغییرالگوهایرفتاری 18
۲ -۶- ۱ –1– 1 – عوامل موثربرسرمشق گیری 22
۲ -۶- ۱ –2 – رسانه وتبلیغات فرهنگی 24
۲ -۶- ۱ – 3 – میزان تأثیرتبلیغات فرهنگی برتغییررفتارمخاطبان 25
۲ -۶- ۱ –4 – حقوق شهروندی 26
۲ -۶- ۱ –5- احترام به قانون 29
۲ -۶- ۱ –5 – 1- بررسی مفهوم قانون 29
۲-۶-۱-۵ – 2- قانون درنظرفلسفه اسلامی 30
۲ -۶- ۱ – 5 – 3 – قانون درزبا ن فارسی 30
۲ – ۶- ۱ –5 – 4 – قانون گرایی وقانونگریزی 33
۲ – ۶- ۱ – 5 – 5 – ابعادقانونگریزی 36
۲ – ۶- ۱ – 5 – 6 – علل قانونگریزی 37
۲ – ۶- ۱ – 5 – 7 – عوامل موثربرقانونگریزی 37
۲- ۷ – بخش دوم،پیشینه پژوهش 38
۲ – 8- بخش سوم،نتیجه گیری 42
۲ – 9 –بخش چهارم،مدل پیشنهادیپژوهش 43
فصل سوم روش شناسی پژوهش 44
۳ – 1- مقدمه 45
۳ – 2- روش پژوهش 45
۳ – 3 – جامعه،نمونه وروش نمونه گیری 46
۳ – 4- روش گردآوری دادهها 46
۳ –5 – ابزارگردآوری دادهها 48
۳ –6 – روش تجزیه وتحلیل دادهها 48
فصل چهارم تجزیه وتحلیل دادهها 49
۴ – 1- مقدمه 50
۴ – 2- بخش اول،سیمای آماری نمونه ها 51
۴ – 3- بخش دوم،سوالهای پژوهش 56
فصل پنجم بحث ونتیجه گیری 64
۵– 1- خلاص هپژوهش 65
۵– 2 – بحث ونتیجه گیری 66
۵– 3 – محدودیتهای پژوهش 73
۵– 4 – پیشنهادات کاربردی 73
۵–5 – پیشنهادات برای پژوهشهای آتی 74
فهرست منابع 75
پیوستها 80
- ۳۴ نمایش