ام پی فایل - مرجع خرید فایل های دانشجویی و دانش آموزی

جهت دانلود به سایت اصلی ارجاع داده میشوید

ام پی فایل - مرجع خرید فایل های دانشجویی و دانش آموزی

جهت دانلود به سایت اصلی ارجاع داده میشوید

بهینه‌سازی-همزمان-مصرف-انرژی-و-عملکرد-قطار-در-سیستم‌های-راه‌آهن-برقی
بهینه‌سازی همزمان مصرف انرژی و عملکرد قطار در سیستم‌های راه‌آهن برقی
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 129

بهینه‌سازی همزمان مصرف انرژی و عملکرد قطار در سیستم‌های راه‌آهن برقی
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 129 صفحه

چکیده
امروزه با توسعه سریع سیستم‌های حمل و نقل ریلی درون شهری و برون شهری، تقاضای انرژی مصرفی و همچنین کیفیت سرویس دهی مطلوب‌تر افزایش یافته است. رقابت در این عرصه می‌تواند در نحوه اجرای یک سفر بهینه با اهداف حداقل تاخیر زمانی سفر و حداقل انرژی مصرفی شکل بگیرد. در این پایان‌نامه چگونگی حصول یک سفر کارآمد توسط یک قطار، تحت قیود پروفیل مسیر و حدود سرعت مورد بررسی قرار گرفته است. در این راستا، روش‌های بهینه‌سازی چند‌هدفه تکاملی NSGA-II و MOPSO و همچنین روش بهینه‌سازی تکاملی یک‌هدفه Krill Herds، برای تولید یک تراژکتوری سرعت با حداقل انرژی مصرفی، حداقل تاخیر زمانی سفر و همچنین با تامین آسایش مسافرین، مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج به ازای یک زمان سفر معین ۱۲۰۰ ثانیه‌ای نشان داد که تراژکتوری سرعت تعیین شده توسط NSGA-II دارای بهترین عملکرد و کمترین انرژی مصرفی نسبت به دو الگوریتم دیگر است. همچنین جبهه‌های پارتو منتجه به ازای تعداد اعضا و تکرار یکسان نشان داد که در زمان‌های سفر کوتاهتر از حدود ۱۱۰۰ ثانیه و طولانی‌تر از ۱۵۰۰ ثانیه، MOPSO می‌تواند دارای نتایج مطلوب‌تری باشد.
با توسعه شبکه های الکتریکی حتی در نواحی بین شهری، بیشتر سیستم‌های تراکشن راه‌آهن امروزی از انرژی الکتریکی استفاده می‌کنند. در این پایان‌نامه یک سیستم تراکشن راه‌آهن ۲×25 کیلو ولت AC 50 هرتز مورد بررسی قرار گرفته و برای چند مورد از مشکلات اساسی این سیستم نظیر عدم تعادل حدود ۱۱ درصد در جریان بار و همچنین مصرف توان راکتیو بالا، یک SVC هوشمند پیشنهاد شده است. این SVC قادر است بصورت زمان واقعی و توسط الگوریتم بهینه‌سازی چند‌هدفه NSGA-II، میزان عدم تعادل جریان بار را به ۹۸/۰ درصد تقلیل داده و همچنین همزمان توان راکتیو مورد نیاز سیستم را نیز تامین کند.
واژه‌های کلیدی: راه‌آهن برقی، بهینه‌سازی مصرف انرژی، تراژکتوری سرعت بهینه، بهبود آسایش مسافرین



فهرست عناوین صفحه
۱ فصل اول مقدمه 1
۲ فصل دوم مروری بر سیستم‌های تراکشن راه‌آهن 5
۲‌.1‌ سیستم‌های تراکشن الکتریکی 6
۲‌.1‌.1‌ محرکه موتور DC 8
۲‌.1‌.2‌ محرکه موتور AC 9
۲‌.2‌ تراکشن دیزل الکتریک 12
۲‌.3‌ تراکشن هیبریدی 13
۳ فصل سوم مروری بر روش‌های بهینه‌سازی 15
۳‌.1‌ بهینه‌سازی یک‌هدفه 16
۳‌.2‌ مفاهیم بنیادی در بهینه‌سازی چند‌هدفه 17
۳‌.3‌ جستجو و تصمیم‌گیری 21
۳‌.4‌ مروری بر روش‌های مرسوم در بهینه‌سازی چند‌هدفه 22
۳‌.4‌.1‌ روش مجموع وزندار 22
۳‌.4‌.2‌ روش مقیدسازی ε 23
۳‌.5‌ الگوریتم‌های تکاملی در بهینه‌سازی یک‌هدفه و چند‌هدفه 24
۳‌.5‌.1‌ الگوریتم بهینه‌سازی تکاملی یک‌هدفه Krill Herds 27
۳‌.5‌.2‌ جستجوی چند‌هدفه 32
۳٫۵٫۳ الگوریتم بهینه‌سازی چندهدفه تکاملی NSGA-II 33
۴٫۵٫۳ الگوریتم بهینه‌سازی چندهدفه تکاملی MOPSO 38
۴ فصل چهارم مدل‌سازی حرکت قطار و توان تراکشن 44
۴‌.1‌ فیزیک حرکت وسایل نقلیه 45
۴‌.1‌.1‌ آشنایی کلی 45
۴‌.1‌.2‌ کشش سطحی 46
۴‌.1‌.3 مقاومت قطار 48
۴‌.1‌.4‌ جرم موثر 48
۴‌.1‌.5‌ معادله عمومی حرکت وسیله نقلیه 49
۴‌.2‌ مدل‌سازی و شبیه‌سازی 49
۴‌.2‌.1‌ سوییچ وضعیت وسایل نقلیه 50
۴‌.2‌.2‌ ورودی‌های عملیاتی 52
۴‌.2‌.3‌ شبیه‌ساز حرکت قطار 57
۴‌.3‌ معادلات حالت و توابع هدف 58
۵ فصل پنجم بهینه‌سازی تراژکتوری سرعت قطار 61
۵‌.1‌ اصل بخش‌بندی مسیر و گراف سرعت 63
۵‌.2‌ ارائه یک استراتژی رانندگی کارآمد 63
۵‌.2‌.1‌ ساخت تراژکتوری سرعت 63
۵‌.2‌.2‌ تعیین شاخص کنترل با ضریب آسایش مسافرین 65
۵‌.3‌ پیاده‌سازی الگوریتم بهینه‌سازی چندهدفه NSGA-II روی مساله مورد نظر 68
۵‌.3‌.1‌ تعیین جمعیت اولیه 68
۵‌.3‌.2‌ ابتکار در هدایت فرآیند جستجو 69
۵‌.3‌.3‌ تعیین برازندگی اعضای فرآیند بهینه‌سازی: 69
۵‌.4‌ پیاده‌سازی الگوریتم بهینه‌سازی چندهدفه MOPSO روی مساله مورد نظر 71
۵٫۵ پیاده‌سازی الگوریتم بهینه‌سازی یک‌هدفه KH روی مساله مورد نظر 72
۵‌.6‌ بیانی از مقاوم بودن در روش‌های بهینه‌سازی تکاملی 72
۵‌.6‌.1‌ مقاوم بودن در بهینه‌سازی یک‌هدفه 73
۵‌.6‌.2‌ مقاوم بودن در بهینه‌سازی چند‌هدفه تکاملی 74
۵‌.7‌ مورد مطالعاتی 75
۵‌.8‌ نتایج شبیه‌سازی و مقایسه 76
۵‌.8‌.1‌ نتایج حاصل از اعمال الگوریتم NSGA-II 77
۵‌.8‌.2‌ نتایج حاصل از اعمال الگوریتم MOPSO 78
۵‌.8‌.3‌ نتایج حاصل از اعمال الگوریتم KH 80
۵‌.8‌.4‌ تراژکتوری‌های سرعت بهینه 81
۵‌.9‌ مقایسه نتایج با یک مرجع 85
۵‌.10‌ ارائه یک شیوه برای استفاده از روش‌های پیشنهادی 87
۶ فصل ششم بهبود کارایی سیستم تراکشن الکتریکی بوسیله کاهش عدم تعادل جریان و همزمان تامین توان راکتیو مورد نیاز 89
۶‌.1‌ ساختار کلی یک سیستم ۲×25 کیلو ولت AC اتوترانسفورماتوری 90
۶‌.2‌ عیب یابی سیستم و ارائه راه‌حل 91
۶‌.3‌ اجرای SVC 92
۶‌.4‌ متعادل‌سازی جریان بار 93
۶‌.5‌ جبران‌سازی توان راکتیو 94
۶‌.6‌ تعریف مساله 95
۶‌.7‌ فرآیند بهینه‌سازی 95
۶‌.8‌ نتایج و بررسی 96
۷ فصل هفتم نتیجه‌گیری و پیشنهادات 102
منابع و مراجع 104
پیوست‌ها 110

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  • ۵۶ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی