ام پی فایل - مرجع خرید فایل های دانشجویی و دانش آموزی

جهت دانلود به سایت اصلی ارجاع داده میشوید

ام پی فایل - مرجع خرید فایل های دانشجویی و دانش آموزی

جهت دانلود به سایت اصلی ارجاع داده میشوید

برنامه-ریزی-حضور-نیروگاه-مجازی-در-بازار-برق-با-در-نظر-گرفتن-خودرو-های-برقی
برنامه ریزی حضور نیروگاه مجازی در بازار برق با در نظر گرفتن خودرو های برقی
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 88

برنامه ریزی حضور نیروگاه مجازی در بازار برق با در نظر گرفتن خودرو های برقی
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 88 صفحه
چکیده
در این تحقیق استراتژی بهینه برای مشارکت یک نیروگاه مجازی در بازار انرژی با در نظر گرفتن اثر عدم قطعیت در میزان تولید توربین های بادی، عدم قطعیت در قیمت بازار و عدم قطعیت در تقاضای خودروهای برقی پیشنهاد شده است. نیروگاه مجازی مجموعه ای از منابع تولیدات پراکنده است که برای مشارکت در بازار در کنار هم قرار گرفته اند. عدم قطعیت های یاد شده سبب پیچیدگی در برنامه ریزی نیروگاه مجازی می گردد. چهار استراتژی برای نیروگاه مجازی برای شرکت در بازار انرژی ارائه شده است و مساله بهینه سازی به کمک الگوریتم آموزش و یادگیری حل شده است. استراتژی اول مساله را به صورت قطعی و صرف نظر از عدم قطعیت ها حل می کند که سبب کم شدن زمان محاسبات می شود. در استراتژی دوم که مساله از روش مونت کارلو و با در نظر گرفتن توابع توزیع واقعی متغیرهای احتمالی حل شده است سود حداکثر حاصل شده است اما زمان محاسبات کند شده است. در استراتژی سوم مساله از روش برآورد نقطه ای حل شده است که هم سود قابل قبولی دارد و هم زمان کمی در انجام محاسبات دارد که صحت آن در استراتژی چهارم با روش مونت کارلو تایید شده است.

فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول 1
۱-۱- مقدمه 2
۱-۲- دلایل گرایش به تجدید ساختار 2
۱-۳- مبادلات در بازار برق 3
۱-۳-۱- نحوه مبادلات در استخر توان 3
۱-۳-۲- روشهای تسویه بازار 3
۱-۴- منابع عدم قطعیت 3
۱-۴-۱- عدم قطعیت ذاتی 3
۱-۴-۲- عدم قطعیت ناشی از عدم آگاهی و دانش لازم 4
۱-۴-۳- روشهای مواجهه با عدم قطعیت 4
۱-۴-۴- عدم قطعیتهای موجود در بازار برق 4
۱-۵- مروری بر تحقیقات پیشین 9
فصل دوم 11
۲-۱- مقدمه 12
۲-۲- تولیدات پراکنده 13
۲-۳- نیروگاه مجازی 13
۲-۳-۱- دلایل شکلگیری نیروگاه مجازی 14
۲-۳-۲- انواع نیروگاه مجازی 16
۲-۳-۳- مزایای نیروگاه مجازی 20
فصل سوم 22
۳-۱- مقدمه 23
۳-۲- معرفی خودروهای برقی 23
۳-۲-۱- خودرو های الکتریکی(EV) 24
۳-۲-۲- خودروهای الکتریکی هیبریدی(HEV) 24
۳-۲-۴- خودروهای پیل سوختی 25
۳-۲-۵- باتری در خودروهای برقی 27
۳-۳- خودروهای برقی وتبادل توان با شبکه(V2G) 28
۳-۴- مدل احتمالی میزان تقاضای خودروهای برقی در شبکه 31
۳-۴-۱- میزان تقاضای انرژی یک PHEV 32
۳-۴-۲- میزان تقاضای چند خودروی مجتمع 33
۳-۴-۳- الگوریتم شبیه سازی میزان تقاضای خودرو 35
عنوان صفحه
فصل چهارم 38
۴-۱- مقدمه 39
۴-۲- عدم قطعیت در تولید 39
۴-۳- عدم قطعیت در قیمت بازار 40
۴-۴- فرموله کردن مساله مشارکت بهینه نیروگاه مجازی در بازار برق 41
۴-۴-۱- تابع هدف 41
۴-۴-۲- قیود حل مساله 42
۴-۴-۳- پارامترها و اندیسها 43
۴-۵- الگوریتم بهینه سازی آموزش و یادگیری تصحیح شده 44
۴-۶- روش برآورد نقطه ای 47
۴-۷- الگوی شارژ خودروهای برقی 48
۴-۸- شبیه سازی های عددی 49
۴-۹- نتایج شبیهسازی 55
فصل پنجم 66
۵-۱- نتیجه گیری 67
۵-۲- زمینه های تحقیقات آینده 68

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  • ۵۰ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی