دانلود مقاله ترجمه شده : آنالیزی از حساسیت اخلاقی پرستاران دانشجو و فارغ التحصیل
فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: Doc
تعداد صفحات: 22
حجم فایل: 13 کیلوبایت
عنوان ترجمه فارسی: آنالیزی از حساسیت اخلاقی پرستاران دانشجو و فارغ التحصیل
نویسنده/ناشر/نام مجله : Nursing Ethics
سال انتشار 2012
تعداد صفحات انگلیسی: 13
تعداد صفحات فارسی: 22
نوع فایل های ضمیمه word+pdf
عنوان مقاله انگلیسی: An analysis of undergraduate and graduate student nurses’ moral sensitivity
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
Abstract
This study describes the level of moral sensitivity among nursing students enrolled in a traditional baccalaureate nursing program and a master’s nursing program. Survey responses to the Modified Moral Sensitivity Questionnaire for Student Nurses from 250 junior, senior, and graduate students from one nursing school were analyzed. It was not possible to draw conclusions based on the tool. Moral category analysis showed students ranked the category structuring moral meaning highest and interpersonal orientation second. The moral issue ranking highest was honesty, respect for the patient second, and third was responsibility to know the patient’s situation. Seniors agreed more often about the need to focus on patient safety. As students progress through the baccalaureate program and into the graduate program, their perspectives increasingly recognize the contextuality of moral issues. The results show a need to further develop a tool to measure moral sensitivity, using student understanding and perceptions of moral issues
چکیده
این مطالعه میزان حساسیت اخلاقی را در میان دانشجویان پرستاری که در یک برنامه لیسانس پرستاری مرسوم و یک برنامه ارشد پرستاری ثبت نام کرده اند را توضیح می دهد. پاسخ ها به پرسشنامه حساسیت اخلاقی اصلاح شده برای پرستاران دانشجو از 250 دانشجوی سال پایین تر، دانشجویان ارشد و فارغ التحصیل از یک دانشکده پرستاری، آنالیز شدند. نتیجه گیری براساس ابزار ممکن نبود. آنالیز گروه اخلاقی نشان داد که دانشجویان به مفهوم اخلاق ساختاری گروهی بیشترین امتیاز را دادند و جهت یابی بین شخصی را در رده دوم قرار دادند. مسأله اخلاقی که در بالاترین رده قرار گرفت صداقت بود، احترام به بیمار در رده دوم، و مسئولیت دانستن وضعیت بیمار در رده سوم بود. دانشجویان ارشد (سال آخر) بیشتر با نیاز به تمرکز بر امنیت بیمار موافق بودند. با پیشرفت دانشجویان در برنامه لیسانس و ارشد، دیدگاه های آنها به طور فزاینده ای، مفهوم مسائل اخلاقی را می شناسند. نتایج، نیاز به توسعه بیشتر ابزاری برای ارزیابی حساسیت اخلاقی را با استفاده از درک و دریافت های دانشجویان از مسائل اخلاقی، نشان می دهند.
کلمات کلیدی : تصمیم گیری اخلاقی، تکامل اخلاقی، معمای اخلاق، حساسیت اخلاقی
1-مقدمه
بعد از فارغ التحصیلی از دانشکده پرستاری، پرستارهایی که تازه ثبت نام کرده اند، کار در یک سیستم مجموعه مراقبت بهداشتی را شروع می کنند که نیازمند انرژی بی محدودیت و توانایی های قوی در حل مشکلات است. پرستاران جدید با محیط های کاری پیچیده روبرو می شوند که بر انگیزه برای رضایت اخلاقی اثر می گذارند. در نتیجه، پرستاران دچار ناهنجاری روحی و اخلاقی می شوند، که منجر می شود به هم استرس احساسی و هم خستگی مفرط برای پرستاران. برای آماده سازی دانشجویان پرستاری برای ورود به این محیط پیچیده، دانشکده های پرستاری به چالش کشیده می شوند تا افرادی را آماده کنند که دانش و علم ضروری، استدلال بالینی و دانستن چگونگی، و جزء و شکل گیری اخلاقی را به سیستم مراقبت بیماری بیاورند.
به عنوان بخشی از نقش حرفه ای، پرستاران درگیر اخلاق مراقبت هستند. اخلاق مراقبت زمانی وجود دارد که خود اخلاقی، با دیگران در ارتباط است.3 فعالیت های پرستاری روزانه شامل اعمال مراقبتی با حس مسئولیت هستند که هریک به طور متفاوتی در مرزهای ارتباط پرستار-بیمار قرار گرفته اند، و فاکتورهایی که بر آن اثر می گذارند. مسائل اخلاقی در زمینه وضعیت هر بیمار، مخفی هستند و باید کشف شوند. حساسیت اخلاقی، چه تدریس شده باشد، یاد گرفته شده باشد، یا فطری باشد، لازم است که برای دانشجویان پرستاری طی آماده شدنشان برای کار حرفه ای، ایجاد شود...
- ۱۳۱ نمایش