ارزیابی مداخلات آموزشی برای دانش پرستاران و حفظ کلیات خود مراقبتی نارسایی قلبی و روش Teach Back
فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: Doc
تعداد صفحات: 33
حجم فایل: 13 کیلوبایت
عنوان ترجمه فارسی: ارزیابی مداخلات آموزشی برای دانش پرستاران و حفظ کلیات خود مراقبتی نارسایی قلبی و روش Teach Back
نویسنده/ناشر/نام مجله : Heart & Lung
سال انتشار 2014
تعداد صفحات انگلیسی: 9
تعداد صفحات فارسی: 33
نوع فایل های ضمیمه PDF+Word
عنوان مقاله انگلیسی: Assessment of an educational intervention on nurses’ knowledge and retention of heart failure self-care principles and the Teach Back method
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
Abstract
Background: Nurses must have optimum knowledge of heart failure self-care principles to adequately prepare patients for self-care at home. However, study findings demonstrate that nurses have knowledge deficits in self-care concepts for heart failure
Methods: A quasi-experimental, repeated measures design was used to assess nurses’ knowledge of heart failure self-care before, immediately after, and 3-months following an educational intervention, which also included the Teach Back method. Follow-up reinforcement was provided after the educational intervention
Results: One hundred fifty nurses participated in the study. Significant differences were found between pre-test (65.1%) and post-test (80.6%) scores (p < 0.001). Teach Back proficiency was achieved by 98.3%. Only 61 participants completed the 3-month assessment of knowledge. In this group, mean knowledge scores increased significantly across all three measurements (p < 0.001): 66.5% (pre-test); 82.1% posttest); 89.5% follow up post-test
Conclusions: Participation in a comprehensive educational program resulted in increased nurses’ knowledge of heart failure self-care principles and the knowledge was sustained and increased over time
چکیده
پیش زمینه: پرستاران می بایست معلومات بهینه ای در مورد اصول خود مراقبتی نارسایی قلبی داشته باشند تا به طور مناسبی بیماران را برای مراقبت شخصی در خانه مهیا کنند. در حالی که، یافته های مطالعاتی نشان می دهد که پرستاران نقائص علمی در زمینه قوانین خودمراقبتی برای نارسایی قلبی دارند.
روش ها: طرح سنجش نیمه تجربی تکراری برای ارزیابی دانش پرستاران در مورد خود مراقبتی نارسایی قلبی قبل، بلافاصله بعد و 3 ماه پس از مداخله آموزشی به کار می رود، که شامل روش Teach Back هم می باشد. تقویت در دوره ی پیگیری، پس از مداخله آموزشی ایجاد می شود.
نتایج:150 پرستار در این مطالعه شرکت کردند. تفاوت های حائز اهمیتی بین نمرات پیش از تست (65/1 %) و پس از تست (80.6%)پیدا شد. (P<0.001) . کارایی روش Teach Back تا 98.3% می باشد. تنها 61 شرکت کننده ارزیابی 3 ماهه معلومات را کامل کردند. در این گروه، متوسط نمرات معلومات به طور مشخصی در میان 3 اندازه گیری افزایش یافت (P<0.001) : 66.5% ( پیش از آزمون) ; 82.1 %( پس از آزمون); 89.5% ) دوره ی پیگیری پس از تست).
نتایج: شرکت در برنامه آموزشی جامع، موجب افزایش دانش پرستاران در مورد اصول خود مراقبتی نارسایی قلبی شده و معلومات آن ها در طول زمان حفظ شده و افزایش پیدا کرده است.
1-مقدمه
نارسایی قلبی، تشخیصی منجر به ترخیص برای افرادی است که مراقبت های پزشکی دریافت می کنند و شایع ترین علت بستری مجدد در بیمارستان می باشد. حدود 50 درصد بیماران بستری در بیمارستان به علت نارسایی قلبی در مدت 6 ماه به علت تشدید این بیماری مجددا بستری می شوند و از طرفی میزان بالای مرگ هم در این بیماران وجود دارد. بنابراین، تلاش برای کاهش بستری مجدد در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی نیاز است. علل شایع برای پیشگری از بستری مجدد بیماران مبتلا به نارسایی قلبی به دانش ناکافی در زمان ترخیص، پیگیری نامناسب توسط مسئول مراقبت سلامتی و عدم تبعیت از طرح درمانی بستگی دارد. این عوامل می توانند با تشدید علائم نارسایی قلبی مرتبط باشند و موجب بستری مجدد بیمار شوند...
- ۸۱ نمایش