دانلود مقاله ترجمه شده : پژوهشی آموزشی بر شبکه های خودرویی (Vanet)
فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 16
حجم فایل: 13 کیلوبایت
عنوان ترجمه فارسی پژوهشی آموزشی بر شبکه های خودرویی (Vanet)
نویسنده/ناشر/نام مجله : IEEE Communications Magazine
سال انتشار 2008
تعداد صفحات انگلیسی 8
تعداد صفحات فارسی 16
نوع فایل های ضمیمه Word+Pdf
عنوان مقاله انگلیسی
A Tutorial Survey on Vehicular Ad Hoc Networks
Abstarct
There
has been significant interest and progress in the field of vehicular ad
hoc networks over the last several years. VANETs comprise
vehicle-to-vehicle and vehicle-to-infrastructure communications based on
wireless local area network technologies. The dinstinctive set of
candidate applications (e.g., collision warning and local traffic
information for drivers), resources (licensed spectrum, rechargeable
power source), and the environment (e.g., vehicular traffic flow
patterns, privacy concerns) make the VANET a unique area of wireless
communication. This article gives an overview of the field, providing
motivations, challenges, and a snapshot of proposed solutions
چکیده
در طی چند سال اخیر، اهمیت و پیشرفت قابل ملاحظه ای در زمینه ی شبکه های خودرویی صورت گرفته است. شبکه های Vanet، شامل محاورات و ارتباطات خودرو به خودرو، و خودرو به زیر ساختار بوده که مبتنی بر تکنولوژی های شبکه های محلی میباشد. مجموعه ی مجزایی از اپلیکیشن های کاندید( مانند سیستم هشدار برخورد و اطلاعات ترافیک محلی برای رانندگان)، منابع( طیف مجاز، منبع انرژی قابل شارژ)، و محیط( الگوهای جریان ترافیک خودرویی، نگرانی های حفظ حریم) باعث شده تا این شبکه ها، حوزه ای منفرد و مجزا در ارتباطات بی سیم باشند. در این مقاله، یک بازبینی در این زمینه فراهم شده و گرایشات، چالش ها و تصویری لحظه ای از راه حل های پیشنهادی مطرح خواهد شد.
مقدمه
از سال 1980 میلادی، مفهوم استفاده از ارتباطات بی سیم در خودروها، پژوهشگران را به خود جلب کرده است[1]. در چند سال اخیر، شاهد افزایش قابل ملاحظه ای در پژوهش و توسعه در این زمینه بوده ایم. چندین فاکتور، اعم از اتخاذ گسترده( و به دنبال آن کاهش هزینه) تکنولوژی های IEEE 802.11 منجر به گرایش به سمت توسعه ی این حوزه شده است؛ ادغام سازندگان خودرو با تکنولوژی اطلاعات به منظور بررسی مباحث ایمنی، محیطی و مباحث آسودگی در استفاده از خودرو و همچنین تعهد دولت های ملی و منطقه ای به تخصیص یک طیف بی سیم برای محاورات خودرویی بی سیم، نمونه ای از این گرایشات میباشد. اگرچه شبکه های سلولار ، به ما اجازه ی محاوره ی آسان ارتباطات صوتی و سرویس های سرگرمی برای راننده و سرنشینان را میدهد، این شبکه ها را نمیتوان گزینه ی مناسبی برای ارتباطات خودرو به خودرو یا خودرو به زیر ساختار دانست. این در حالی است که ، شبکه های خودرویی، محاوره ی مستقیم بین خودروها و بین واحد های کنار جاده(RSU) را عملی ساخته اند، و میتوانند هزاران پیام یا اطلاعات را در مورد وضعیت فعلی ترافیک و با کمترین تأخیر به سایر خودرو ها ارسال کنند.
با توجه به اینکه گیرنده های سیستم موقعیت یابی جهانی(GPS) و فرستنده/گیرنده های شبکه های محلی از سال 1990 میلادی با هزینه ای کم بکار گرفته شده است، پژوهش در حوزه ی ارتباطات بین خودرویی، با شتاب قابل ملاحظه ای روبرو بوده است(مانند [2]). هدف اصلی چنین فعالیت هایی، افزایش ایمنی جاده و بهره وری حمل و نقل ، و همچنین کاهش تأثیر حمل و نقل بر روی محیط میباشد. این سه کلاس کاربرد از تکنولوژی VANET، به طور کام متعامد نمیباشد؛ به عنوان مثال، کاهش تعداد تصادفات میتواند به نوبه ی خود منجر به کاهش ترافیک شده که این میتواند سطح تأثیر محیطی را نیز کاهش دهد(شکل 1). به دلیل اهمیت این اهداف برای خود فرد و کشور، پروژه های مختلفی در این زمینه در حال اجرا بوده و یا اخیراٌ تکمیل شده است، و چندین نوع همکاری نیز به منظور کشف قابلیت های این شبکه ها صورت گرفته است(شکل 2). این پروژه ها، شامل چندین صنعت، اعم از صنعت خودرو، اپراتور های جاده ای، آژانس های دریافت عوارض و سایر سرویس دهندگان میباشد. این پروژه ها به میزان قابل ملاحظه ای از سوی دولت مورد پشتیبانی قرار گرفته است.
عبارت VANET در اصل از ماهیت موردی این شبکه های پویا نشأت گرفته است. اگرچه به دلیل اینکه عبارت شبکه های موردی، مرتبط با پژوهش های مسیریابی تک پخشی میباشد، مباحثی در بین افراد مطرح در این مینه وجود دارد، مبنی بر اینکه سرواژه ی vanet مجدد تعریف شده تا اهمیت شبکه های موردی از بین نرود. از آنجایی که چنین مبحثی هنوز مورد توافق قرار نگرفته است، ما به شبکه های Vanet، همان شبکه های ارتباطی خودرو به خودرو و خودرو به زیرساختار استناد میکنیم....
همچنین مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود